دشتانی گفت: تشریفات گمرکی ۱۵۰ کانتینر لاستیک کامیونی و اتوبوسی در حال انجام است و به زودی از گمرک ترخیص می‌شود.

۱۵۰ کانتینر لاستیک به زودی از گمرک ترخیص می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک شهید رجایی؛ علیرضا دشتانی مدیرکل گمرک شهید رجایی بندر عباس با بیان اینکه تشریفات گمرکی ۱۵۰ کانتینر لاستیک کامیونی و اتوبوسی در حال انجام است، اظهار کرد: گمرک شهید رجایی بندر عباس برای ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کند که در شرایط کنونی انجام تشریفات ترخیص انواع لاستیک نیز به صورت ۲۴ ساعته به این خدمات افزوده شده است.

وی افزود: تعداد ۶۰ کانتینر انواع لاستیک خودرو‌های سنگین با تعرفه ۵ درصدی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص و روز گذشته بارگیری شد و عملیات گمرکی ترخیص ۱۵۰ کانتینر لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین دیگر نیز در حال انجام است و طی امروز و فردا بارگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید: واردات واگن نیاز به قانونگذاری ندارد/ تبعیض و رانت؛ مشکل رانندگان کامیون 


ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به کاهش تعرفه واردات لاستیک خوودرو‌های سنگین و اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵ درصد از سوی هیئت وزیران، اظهار کرد: واردکنندگان لاستیک در حال ترخیص و بارگیری محموله‌های خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالا‌ها در کشور توزیع شود.

دشتانی ادامه داد: ترخیص نسیه و درصدی از تسهیلات گمرک به واردکنندگان کالا‌های اساسی و ضروری و مواد اولیه واحد‌های تولیدی است که به فرآیند ترخیص این کالا‌ها تسریع بخشیده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت: همه محموله‌های لاستیک سبک و سنگین که روز گذشته و امروز ترخیص شدند از ارز دولتی استفاده کرده و مشمول ۵ درصد تعرفه شده اند و به زودی در بازار توزیع خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار