به دنبال افشاگری‌های صورت گرفته درباره آزار و اذیت‌های جنسی، کلیسای کاتولیک آلمان خواهان آن شد تا موضوع تجرد در این کلیسا به بحث گذاشته شود.

کلیسای کاتولیک آلمان خواهان تجدیدنظر درباره تجرد کشیشان شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ به دنبال افشاگری‌های صورت گرفته درباره آزار و اذیت‌های جنسی نسبت به هزاران کودک در چند دهه، کلیسای کاتولیک آلمان روز پنجشنبه خواهان آن شد تا موضوع تجرّد در این کلیسا به بحث گذاشته شود.

راینهارد مارکس، رئیس "کنفرانس کشیش ها" در آلمان با تابو ماندن موضوع شکایت از کشیش‌ها مخالفت کرد. این کشیش اضافه کرد: چالش‌های خاصی که کلیسای کاتولیک با آن‌ها روبروست، مانند مسائل مربوط به تجرّد کشیش‌ها به صورت شفاف مورد بحث قرار خواهد گرفت. کارشناسان رشته‌های مختلف در این بحث‌ها شرکت خواهند داشت.

بر اساس گزارشی که تهیه آن چهار سال پیش به سفارش کلیسا شروع شد و روز سه شنبه انتشار یافت، بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۴، ۳.۶۷۷ نفر که اغلب آن‌ها پسربچه‌های کمتر از ۱۳ سال هستند، از سوی دستکم ۱.۶۷۰ کشیش مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. نوع این تعرض‌ها از لمس کردن گرفته تا تجاوز، مختلف بوده است.

نویسندگان این گزارش، مجرد بودن کشیش‌ها را دلیلی غیرمستقیم برای وقوع این آزار‌های جنسی می‌دانند. به دنبال انتشار این گزارش هولناک، کلیسا قول داد که موضوع را پیگیری کند. کلیسا هنوز نوع همکاری خود را با نهاد‌های قضایی مشخص نکرده است. شخصیت‌های سیاسی و انجمن‌های مدافع حقوق قربانیان آزار‌های جنسی، خواهان همکاری کلیسا با دستگاه قضا در این باره هستند.

کمیته‌ای متشکل از محققان دانشگاه‌های مانهایم، هایدلبرگ و گیسن که گزارش مذکور را تهیه کرده است، موفق نشده بود به بایگانی‌های ۲۷ اسقف نشین به صورت مستقیم دست یابد؛ بلکه صرفاً از اسنادی استفاده کرده است که کلیسا در اختیار کمیته قرار داد.

این محققان اذعان می‌کنند تعداد قربانیان می‌تواند بالاتر باشد. کاتارینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان، گزارش مذکور را نوک کوه یخ توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار