پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: علیرضا فغانی سبب افتخار داوری ایران و آسیا در جهان و بازی های دربی برای او آسان است.

احمد ابهران، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قضاوت علیرضا فغانی در دربی ۸۸ پایتخت میان استقلال و پرسپولیس بیان کرد: علیرضا فغانی افتخار داوری ایران و آسیا است و علاقه زیادی به قضاوت او دارم. فغانی با شهامت، قدرت و مدیر است و از داوری های او لذت می برم. عملکرد او در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال ( فیفا ) فوق العاده بود و هنر داوری ایران را به رخ همگان کشیدند. فغانی سبب افتخار داوری آسیا در جهان است.

او افزود:هر ۵۰ سال یکبار، داوری در سطح جهان در ایران متولد می شود و این بار نوبت فغانی است تا خود را اثبات کند. با توجه به تجربه های علیرضا فغانی، او داوری های به مراتب سخت تر از دربی را داشته و قضاوت این بازی برای  او آسان است.  درست است هربازی سختی خودش را دارد اما با توجه به تجربیات و درخشش فغانی در سطح جهان، داوری او در دربی راحت است و مشکلی وجود ندارد. 

ابهران ادامه داد: هر بازی سختی هایی خودش را دارد و فغانی چون مدیر خوبی است، تشخیص می دهد با توجه به بازی در چه شرایطی مداوم سوت بزند یا آوانتاژ دهد. همیشه نبض بازی در دست فغانی است و نمی گذارد بازی از دستش خارج شود.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در پایان در خصوص زندگی شخصی اش گفت: از زمانیکه از دنیای داوری خداحافظی کردم، دیگر با فدراسیون فوتبال و ... ارتباطی ندارم و در خارج از فوتبال زندگی می کنم. نوبت جوانان است تا در بخش های نظارت و داوری حضور یابنند و علاقه ای به حضور در این سمت ها ندارم.

گفتنی است، احمد ابهران، داور خشن ترین دربی تاریخ بود که در سال ۱۳۷۳ برگزار شد و استقلال با حکم کمیته انضباطی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسید. در دربی ۳۸ ستاره های ۲ تیم هم با محرومیت های سنگینی روبرو شدند تا از آن پس از داورهای خارجی در دیدار استقلال و پرسپولیس تا سال ۱۳۸۸استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:

استقلال ۰-۰ پرسپولیس /بی مصرف، بدون گل به نام دربی ۸۸

لحظه به لحظه با حاشیه‌های پیش از دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس + تصاویر

ماهینی رباط صلیبی پاره کرد / مدافع سرخپوشان تا پایان فصل خانه نشین شد


انتهای پیام/

اظهارات ابهران درباره قضاوت دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی ۸۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
آره دربی براش آسونه چون پنالتی نگرفتن و به ضرر پرسپولیس گرفتن آسونه براش
آخرین اخبار