وزیر نیرو گفت: طرح انتقال آب از دریای خزر و دیگر حوزه‌ها در کنار توجه به رویکرد صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در استان سمنان پیگیری و اجرا شود.

انتقال آب در کنار اصلاح الگوی مصرف اجرا شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در کارگروه سازگاری با کم آبی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: مشکل کم آبی در کشور قابل حل است و طرح آمایش آب محور بر اساس نیاز هر منطقه به منابع آب در کشور پیگیری و اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح آمایش آب محور در سمنان در اولویت قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح مهم ملی در این منطقه از کشور تدوین شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ۵۲ طرح مهم وزارت نیرو در استان سمنان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی به متوسط ۳۸ درصد در حال اجراست.

اردکانیان اضافه کرد: باید برای انتقال آب از هر حوزه‌ای به مقصد، اهداف مشخصی داشته باشیم و اصلی‌ترین رویکرد در توسعه مناطق خشک و نیمه خشک کشور توجه به مقوله آب است.

وی تصریح کرد: انتقال آب خزر به استان سمنان یکی از طرح‌های مهم ملی است که برنامه مطالعاتی آن رو به اتمام است و در کنار توجه به اصلاح الگوی مصرف، امیدواریم در آینده نزدیک این طرح به مرحله اجرا درآید.

اردکانیان تصریح کرد: باید برای اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان تمام شرایط را سنجید و نباید به واسطه اقدامی غیرکارشناسی در آینده دچار ناامیدی شویم.

وزیر نیرو گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در هر سه سال باید به میزان ۱۰ درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی کاهش یابد که این امر با افزایش بهره وری و اصلاح الگوی کشت در کشور میسر است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفری یکروزه به استان سمنان به شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان، طرح‌های مختلف حوزه آب و برق را افتتاح و از آن‌ها دیدن کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.