علاقه مندی به یک تیم ورزشی گاهی اوقات سبب اختلاف و دعوای شدید بین اعضای خانواده می‌شود، اما با راهکار‌هایی می‌توان بدون اختلاف از تماشای مسابقه ورزشی لذت برد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تماشای مسابقه فوتبال درخانه به ویژه وقتی دو تیم رقیب سنتی با یکدیگر بازی دارند، یکی از چالش‌های خانواده هاست؛ زیرا به طور معمول هردو تیم طرفدارانی پر و پا قرص دارند.

علاقه مندی به یک تیم، برد یا باخت تیم مورد علاقه، تمایل برای تماشای فوتبال به جای مشاهده دیگر برنامه‌های تلویزیون و مواردی از این دست می‌تواند سبب اختلاف بین اعضای خانواده در پایان هفته شود.


کارشناسان برای رفع این اختلاف‌ها و لذت بردن از تماشای یک مسابقه ورزشی توصیه‌های زیر را به خانواده‌ها و دوستان دارند.

به تیم مورد علاقه همسر یا سایر اعضای خانواده خود احترام بگذارید و در صورت شکست یا برد آن‌ها واکنش احساسی یا تلافی جویانه نشان ندهید.

در صورت نا آشنایی با قواعد بازی فوتبال یا سایر رشته‌های ورزشی و علاقه مندی شدید همسر یا دیگر اعضای خانواده به این رشته ورزشی با مطالعه و تماشای بازی و صحبت با افراد آشنا با این رشته ورزشی می‌توانید دانش خود را درباره آن افزایش دهید و به این ترتیب در زمان مشاهده مسابقه ورزشی قابلیت ارزیابی و نظر‌های تخصصی به دست می‌آورید.

آشنایی با رشته ورزشی مورد علاقه همسر می‌تواند سبب افزایش احترام و علاقه مندی او به شما و کاهش اختلاف نظر شود.

افزون بر آشنایی با رشته ورزشی، آشنایی با تیم‌های ورزشی مشهور، بازیکنان، مربیان و پیگیری خبر‌های روز درباره آن‌ها هم می‌تواند سبب کاهش اختلاف و افزایش علاقه مندی اعضای خانواده به مسابقه‌های ورزشی شود.


مردان به طور معمول بیش از زنان به پیگیری مسابقه‌های ورزشی علاقه‌مند و طرفدارانی سرسخت برای تیم‌های سنتی خود هستند. درصورتی که همسر شما علاقه‌مند سرسخت مسابقه‌های ورزشی است آشنایی با قوانین بازی و بازیکنان می‌تواند سبب افزایش احترام و علاقه مندی درخانواده شود.

بازه زمانی مشخصی برای اختصاص دادن به تماشای مسابقه ورزشی یا رفتن به استادیوم ورزشی در نظر بگیرید. اگر تیم ورزشی شما درپایان هفته  مسابقه دارد زمان پیش وپس از آن را به خانواده اختصاص دهید و از بازه زمانی اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنید.

درخانواده‌هایی که طرفداران ورزشی پروپاقرص دارند یکی از اختلاف‌ها کمبود وقت برای رسیدگی به کار‌های مختلف است، زیرا بازه زمانی طولانی به تماشای مسابقه ورزشی یا رفتن به سالن‌های ورزشی اختصاص پیدا می‌کند.

کارشناسان رعایت اعتدال در علاقه مندی و تعقیب بازی‌های ورزشی را برای جلوگیری از بروز اختلاف و دعوا درخانواده‌ها توصیه می‌کنند.

درصورتی که همسر، فرزندان یا دیگر اعضای خانواده به تیم ورزشی خاصی علاقه‌مند است، برای او هدایایی مانند لباس تیم ورزشی، روزنامه طرفداران آن تیم، خرید بلیت مسابقه ورزشی، معرفی سایت اینترنتی و مواردی ازاین دست را تهیه کنید و به این ترتیب جوی شاد و پر روحیه درخانه به وجود می‌آورید.

خانواده‌هایی که در آن زن و شوهر به ورزش و مسابقه‌های ورزشی علاقه‌مند هستند دارای فرزندانی دوست دار ورزش می‌شوند، علاقه مندی به ورزش و انجام آن را به فرزندان خود انتقال دهید، اما بدون اینکه طرفداری از ورزش سبب رفتار‌های خشونت زا و استرس شدید در آن‌ها شود؛ این کار سبب افزایش سلامت جسمی و روحی کودکان و جلوگیری از ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها خواهد شد.
منبع:allprodad
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار