متخصص تغذیه گفت: تمایل افراد به خوردن مواد غیر خوراکی در اثر بیماری یا در زمان خاصی از زندگی ایجاد می‌شود.

از خاک تا کبریت خواری؛ پیامی که این خوراکی‌های عجیب از سلامتتان صادر می‌کنندپیام فرح بخش متخصص تغذیدر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره سندروم پیکا گفت: سندروم پیکا عادت به خوردن مواد غیر معمول و غیر خوراکی از جمله خاک، مهر، زغال، گچ دیوار و کبریت سوخته است.

فرح بخش بیان کرد: فقرآهن و کم خونی، همچنین بارداری موجب ایجاد سندروم پیکا می‌شوند؛ البته در بارداری سندروم به صورت ویار خود را نشان می‌دهد.

تشخیص سندروم پیکا

متخصص تغذیه اظهار کرد: در صورتی که پیکا ناشی از فقرآهن باشد، سلول‌های خونی، تعداد گلبول‌های قرمز و اندازه آنها، ظرفیت ذخیره مغز استخوان از لحاظ آهن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر پیکا ناشی از بارداری باشد به صورت گذراست و خود به خود برطرف می‌شود، در این مدت باید با آگاه کردن فرد باردار از عوارضی که خوردن این مواد برای فرزندش ایجاد می‌کند او را مورد حمایت و تشویق  قرار داد.

فرح بخش بیان کرد: خوردن گچ، خاک، زغال و غیره باعث ورود مواد شیمیایی به بدن می شود و اختلالات گوارشی، سوء هاضمه یا مسمومیت را ایجاد می‌کند.

وی برای پیشگیری از سندروم پیکا گفت: باید علل ایجاد کننده پیکا از جمله فقر آهن را درمان کرد و برای افراد باردار از رفتار درمانی استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار