معاون نوآوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان صندوق‌های پژوهش راه‌اندازی شده‌اند.

صندوق‌های پژوهش و فناوری مشکل مالی شرکت‌های دانش بنیان را حل می‌کنندپیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های جدید معاونت علمی برای حمایت از فناوران گفت: تأسیس صندوق پژوهش و فناوری در هر یک از استان‌های کشور برنامه جدیدی است که معاونت علمی آن را دنبال می‌کند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی  با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری می‌تواند مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کند اظهار کرد: این صندوق برای کمک به شرکت‌ها راه‌اندازی خواهد شد و بودجه اصلی خود را از منابع خصوصی تأمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های مختلف بودجه صندوق پژوهش و فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأمین خواهد شد.

تخصیص منابع مالی به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها             

صالحی با بیان اینکه این صندوق محل خوبی برای تخصیص وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها است اظهار کرد: از منابع این صندوق می‌توان برای کمک به شرکت های کوچک استفاده کرد و همچنین وام‌های کم بهره به استارت‌اپ‌ها داد.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی درباره تخصیص وام به شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: در حال حاضر یک میلیارد تومان وام تجاری‌سازی به 22 شرکت دانش‌بنیان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با کمک صندوق پژوهش و فناوری بتوانیم میزان وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین استارت‌آپ‌ها را بیشتر کنیم تا آن‌ها بتوانند با سادگی  هر چه تمام تر و به کمک منابع مالی در دسترس مشکلات خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار