واکسن هپاتيت B برای اهدا کنندگان مستمر خون مازندران به صورت رایگان تزریق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ ای بین انتقال خون مازندران و مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، برای به صفر رساندن انتقال بیماری‌ ها از راه خون و فرآورده‌ های آن، واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون ضد عفونت هپاتیت B. انجام می‌ شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه اهداکنندگان مستمر خون که تولد آن‌ ها قبل از فروردین ۶۸ باشد، از اول مهر تا ابتدای اسفند امسال فرصت دارند با مراجعه به مراکز انتقال خون استان در شهر محل سکونت خود معرفی نامه واکسیناسیون دریافت کرده و با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی برنامه واکسن هپاتیت B. مورد تأیید وزارت بهداشت را، رایگان دریافت کنند.

پوریانی، جمعیت هدف این طرح ملی را، گروه سنی ۲۹ سال به بالا اعلام کرد و گفت: این واکسن در ۳ نوبت شامل زمان مراجعه، یک ماه پس از مراجعه نوبت نخست و ۶ ماه پس از مراجعه نوبت نخست بر اساس تاریخ‌ های مقرر انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه طرح رایگان شدن واکسن هپاتیت B. تا زمانی که همه اهداکنندگان مستمر در استان این واکسن را دریافت کنند ادامه خواهد داشت افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال هزار و ۶۰۱ داوطلب به مراکز ثابت و سیار انتقال خون مازندران مراجعه کرده و از این تعداد هزار و ۳۷۲ اهداء کننده موفق به اهدای خون شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ م

خبری خوش برای اهدا کنندگان مستمر خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار