دستیار گفت: تروریسم را منحصر به تعاریف غربی‌ها نکنیم، در اینصورت حضور مشروع ایران در سوریه، تجاوز و تعدی است.

معاهده fatf ایران را حامی تروریسم می داند / تروریسم را از منظر غربی ها تعریف نکنیم

حمزه دستیار دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور  در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص پیوستن ایران به معاهده FATF اظهار کرد: در حالیکه نهاد‌های بین المللی توسط سیاست‌های کشور‌های ابر قدرت روز به روز منزوی‌تر می‌شوند، چرا جمهوری اسلامی باید برای ورود به چنین نهاد‌ها، قطعنامه‌ها و کار گروه‌هایی اصرار ورزد؟

 

جامعه جهانی از نبود اعتماد میان کشور‌ها رنج می‌برد

وی در ادامه گفت: امروزه دبیر کل سازمان ملل نیز اقرار می‌کند جهان از اختلال مزمن عدم اعتماد میان کشور‌ها و عدم اعتماد به نظم جهانی قانون محور رنج می‌برد، وقتی دولتی می تواند به راحتی آب خوردن بدون هیچگونه هزینه‌ای قطعنامه مصوب شورای امنیت را نقض کند، دیوان کیفری بین المللی را نادیده گیرد و از تروریسم و تکفیر بین المللی حمایت کند، چگونه می شود به چنین نظام ضعیف بین المللی اعتماد کرد و امید به FATF بست؟!

تروریسم‌ را از منظر غربی‌ها معنی نکنیم

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: تعریف تروریسم در FATF تعریفی منطبق با منافع چند کشور معلوم الحال است، امروز تروریسم هم در اهواز مردم را به رگبار می‌بندد و هم بیش از ۸۰ میلیون نفر را در ایران تحریم می کند، تعریف تروریسم را منحصر به تعاریف غربی‌ها نکنیم، زیرا در اینصورت حضور موجه و مشروع ایران در سوریه در این دنیا تجاوز و تعدی و حضور النصره در سوریه و عربستان در یمن قانونی است!

دستیار در ادامه گفت: تروریسم را منحصر به افراطی‌های تفنگ به دست ندانیم، امروز دولت آمریکا بیش از هر تروریسمی به ملت‌های جهان آسیب می‌زند، ما در صحنه بین الملل بیشتر با تروریسم اقتصادی دولتی مواجهیم.

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی تصریح کرد: کدام انسان آزاده‌ای نمی‌داند که مسئول هرگونه کشتار، ترور، اتفاق بازدارنده‌ای در ایران عوامل اسرائیلی_سعودی نیستند؟ به کدام تضمین باید اطلاعات محرمانه مالی پولی را در اختیار نهادی قرار دهیم که اسرائیل و عربستان سعودی اعضا ناظر آن هستند!

پذیرش FATF یعنی پذیرش استاندارد‌های غربی در مکانیسم‌ها و ضوابط ملی!

وی گفت: مطمئنا دنیای غرب کارگروه‌های دیگری را نیز به راحتی ایجاد می‌کند و کشور‌های دیگر را باز هم ملزم به پذیرش استاندار‌های مورد نظرش می‌کند یعنی ما باید تعاریف دشمنانمان را از مسائل مختلف جهانی بپذیریم حتی اگر تناقض صد در صدی با تعاریف خودمان داشته باشد و این مهم زمانیکه زمینه این تعاریف، ایدئولوژی‌های کاملا متضاد باشد برای ما فاجعه آفرین و برای غرب یک دستاورد بی نظیر است.

حامیان fatf همان حامیان برجام هستند

دستیار درباره حامیان داخلی معاهده FATF بیان کرد: توجیه دولت و حامیان FATF فقط مصرف داخلی دارد و سعی دارند با تحلیل‌های خود خطرات آن را رفع کنند، در حالیکه ملاک بررسی نگاه داخلی به FATF نیست بلکه در بند‌های مختلف آن صریحتا هدف کار گروه اقدام مشترک توضیح داده شده است و به سادگی قابل دور زدن نیست، امروز حامیان FATF همان حامیان برجام هستند و کماکان با همان ادبیات در حال القای اهدافشان به جامعه هستند، سوال اینجاست که خروجی برجام چه بود تا خروجی FATF چه باشد؟ خبرگزاری‌ها و جرایدی از FATF حمایت میکنند که قبلا اقرار کردند در بحث برجام مبالغه کردیم و گفتند برجام را بزک کردیم، چگونه می‎‌شود به این طیف فکری اعتماد کرد؟

وی در مورد اینکه در معاهده FATF ایران را حامی تروریسم می‌داند، گفت: در ایران را در متن صریح بیانیه‌های FATF آمده است که گروه ویژه اقدام مالی نسبت به ریسک ناشی از حمایت مالی از تروریسم از داخل ایران و تهدیدی که برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، نگران خواهد بود، در حالیکه برای این اتهامات و سیاه نمایی‌ها هیچ سندی ارائه نمی‌دهند و فقط ایران را در موضع متهم و مجرم قرار می‌دهند تا با فشار نهاد‌های خود ساخته، خواسته‌های خود را به کرسی بنشانند!
 

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی در پایان اظهار کرد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار نمی‌رود که جلوی لوایح تحمیلی و خطرناکی که امنیت ملی را تحت الشعاع قرار می‌دهد کوتاه بیاید؛ همه این مسئولان و کسانی که در تصویب امثال FATF نقش دارند باید جوابگوی خطرات، هزینه‌ها و نتایج تصویب اینگونه لوایح و همچنین جوابگوی سوءاستفاده‌ها از مملکت اسلامی توسط دشمنان درجه یک اش باشند.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار