انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های قم به علی لاریجانی نماینده این شهر درباره پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نامه نوشت.

FATF حاصل اتاق جنگ شرایط وزارت خزانه داری امریکا استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های قم به علی لاریجانی نماینده این شهر درباره پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT و عمل به توصیه هایFATF نامه نوشت.

«نماینده مردم شریف قم و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای علی لاریجانی سلام علیکم

جنبش دانشجویی از ابتدای مطرح شدن لوایح چهارگانه در مجلس شورای اسلامی و به خصوص الحاق دولت جمهوری اسلامی به دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم همواره پیامدهای ضد منافع ملی و خطر آفرین آن ها را در قالب دیدارها ، نامه ها، بیانیه ها، تجمعات و حتی پیامک و ارتباط مستقیم به نمایندگان مجلس متذکر شده است اما نظر به رو به پایان بودن مهلت مقرر تعیین شده از سمت گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF.

برای اجرای کامل برنامه اقدام و مطرح بودن لوایح چهارگانه دولت در راستای اجرای این برنامه در مجلس شورای اسلامی، علی رغم تمامی نظرات ارائه شده توسط کارشناسان و با توجه به عملکرد جنابعالی و تلاش های مداوم و بی حد و حصر در جهت تسهیل مسیر تصویب این لوایح و بی توجهی به مخالفت های قاطع مردم و دانشجویان انقلابی لازم دانستیم تا برای چندمین بار مواردی را خطاب به شخص جنابعالی متذکر شویم.

طی چند سال اخیر هرگاه صحبت از عملکرد و کارآمدی سیستم بانکی و اقتصادی کشور به میان آمده است همواره ۴ عامل بیرونی به عنوان موانع عملکرد و کار آمدی اقتصاد کشور مطرح شده است که عبارتند از: تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در حوزه فعالیت های هسته ای، تحریم های آمریکا و اروپا در حوزه فعالیت های هسته ای، تحریم های آمریکا و اروپا در حوزه فعالیت های غیر هسته ای و در نهایت فقدان استاندارد های بین المللی سیستم بانکی و مالی ( FATF) بعد از شکست برجام در برآورده شدن انتظارات و رفع تحریم های هسته ای کشور و عدم گشایش در مشکلات بانگی ناشی از تحریم های آمریکا و اروپا که مانع از تعامل بانک های بین المللی با جمهوری اسلامی می شد امروز جریان غرب‌گرا مشکلات بانکی و معضلات اقتصادی را ناشی از عدم تعامل با FATF و قرار داشتن در لیست سیاه این گروه مالی معرفی میکنند و در صدد تحقق کامل خواسته های این گروه در داخل کشور هستند تا گام آخر یعنی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT را نیز به تصویب برسانند باید از جنابعالی و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در صدد تصویب CFT هستند پرسید آیا از خطرات قطعی و غیر قابل دفع آن از لحاظ حقوقی و سیاسی برای کشور آگاه هستید؟

برهمگان واضح است که ایران اسلامی در مسئله تروریسم تعریف یکسانی با جامعه جهانی ندارد، تا جایی که قدرت های جهانی که البته هسته اصلی گروه FATF را نیز تشکیل می‌دهند، اقدامات دفاعی ایران را تروریستی می خوانند آنچه در قبال کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم قابل توجه است، آن است که با وجود تعریف ارائه شده در حق شرط جمهوری اسلامی براین کنوانسیون چنانچه کشورهای عضو حق شرط جمهوری اسلامی را نپذیرند و به آن اعتراض کنند ، اثر حقوقی آن ابطال شرط و ابنای تعهدات عام کنوانسیون بدون رعایت ملاحظات ایران خواهد بود.

ضمن آنکه با الحاق جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون علاوه بر تعهد عام به منشور سازمان ملل متحد مبنی بر پذیرش قطعنامه ها و تعهد خاص مبتی بر پذیرش هر قطعنامه ای در زمینه تروریسم در جامعه بین المللی را ایجاد می نمایند.

با لحاظ این نکته در صورت نپذیرفتن قطعنامه های محتمل با موضوع تروریسم، تقابل کشور ما با جامعه بین المللی محتمل و دور از انتظار نیست به عنوان نماینده مردم باید مستحضر باشید که بنابر بند ج ماده ۱۹ کنوانسیون معاهدات وین شرط خلاف مقتضای ماهیت باطل است و با توجه به اینکه تمامی موارد در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بر پایه پندې بند ۱ ماده ۲ که تعریف تروریسم را نیز ارائه میگنده می‌باشد وضع هرگونه شرطی بر خلاف ماهیت کنوانسیون موجب ابطال شرط میگردد و در این صورت عملا شرط جمهوری اسلامی فاقد اعتبار بوده و عدم اجرای برخی از تکالیف ناظر بر همکاری با کنوانسیون به جهت تفاوت در تعریف تروریسم موجب ناقض تلقی شدن جمهوری اسلامی خواهد شد و به اهرم فشاری برای اعمال فشار به کشور مبدل می‌شود.

سوال بعدی اینجاست که اگر مسکوت گذاشتن لوایح پس از اقدامات جنبش بیدار دانشجویی و مطالبات گسترده مردمی به علت مشخص شدن آینده برجام با طرف های اروپایی و بر جای ماندن آن با گرفتن تضمین از کشورهای اروپایی بوده است.

چطور در حالی که هنوز هیچ یک از تضمین های مورد قبول جمهوری اسلامی جز ادعاهای همیشگی و بدون عمل از سمت اروپایی ها دریافت نشده است ، مجلس و دولت در صدد عمل به خواسته های آنان مبنی بر پذیرش استاندارد های FATF هستند ؟ اگر اروپا به واقع به دنبال پایبندی به برجام بدون آمریکاست که به معنای اراده اروپا برای ایستادگی در مقابل تحریم های آمریکاست.

چه نیازی به اجرای استاندارد های FATF توسط کشورمان دارد؟ حال آنکه مهمترین کارکرد اجرای این استانداردها برای اروپا شناسایی بخش های تحریمی ایران برای عدم همکاری با آنهاست.

اگر قرار باشد اروپا به تحریم های آمریکا پایبند باشد عملا پایبندی به برجام بی معنا خواهد بود و درخواست اروپا از کشورمان برای تحقق سریع در خواست های FATF با ادعای آنها مبنی بر تلاش برای تحقق برجام بدون امریکا کاملا متناقض است.

جناب آقای لاریجانی باید مستحضر باشید که در شرایط جنگ اقتصادی و در حالی که اتاق جنگ علیه ایران وزارت خزانه داری امریکاست که یکی از ارکان FATF محسوب میشود ، اجرای کامل استاندارد های این گروه از جمله تاسیس FIU که حساب های مالی و معاملات مشخص شده از سمت FATF را رصد و اطلاعات مالی جمهوری اسلامی را بدون نظارت نهاد های داخلی و به صورت کاملا آزادانه به این گروه از جمله ایالات متحده ارائه میدهد ، تنها مسیر اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران را هموار تر می‌کند و با نقطه زن شدن تحریم ها از طریق دراختیار داشتن اطلاعات دقیق مالی جمهوری اسلامی ، شرایط اقتصادی و معیشتی برای مردم سخت تر خواهد شد. باید از جناب عالی پرسید در حالی که حتی در صورت اجرای تمام خواسته های مطرح شده در برنامه اقدام و تصویب لوایح چهار گانه ، FATFهیچ تضمینی را مبنی بر خارج کردن ایران از لیست سیاه ارائه نکرده است و تنها از گام بعدی سخن به میان می آورد با چه توجیهی از تمامی خطرات و ضررهای خلاف منافع ملی این اقدامات چشم پوشیده و اصرار پر تصویب آن دارید؟

جناب آقای لاریجانی اگر به عنوان نماینده مردم به دنبال حل معضلات اقتصادی کشور باشید باید بدانید که حتی در صورت خارج شدن ایران از لیست سیاه نیز گشایشی در مشکلات بانکی و اقتصادی ایجاد نخواهد شد و زبرا منشاء اصلی این مشکلات تحریم های ثانویه ایالات متحده و جریمه های سنگین از سوی وزارت خزانه داری آمریکا برای بانک هایی است که با ایران تعامل داشته باشند که با خارج شدن این کشور از برجام این تحریم هانیز در مسیر بازگشت هستند و عملا تعامل با FATF به منظور وارد شدن در فعالیت های اقتصادی بین المللی بی فایده و بی معناست. با وجود تمام این موارد و خصوصا تحریم های در حال بازگشت بانکی آمریکا سوال اینجاست که تعجیل دولت و مجلس شورای اسلامی و تلاش های حضرتعالی برای به تصویب رساندن این استانداردها چه فایده ای در تسهيل عملکرد اقتصادی کشور دارد چرا باید استاندارد های FATF که بستر قانونی خود تحریمی داخلی را فراهم می کند تصویب نمود جناب آقای لاریجانی FATF یک بازی دو سر باخت است ، نماینده مردم باشید و برای حل معضلات معیشتی مردم کاری کنید تلاش بی حد و حصر شما در تصویب لوایح مورد درخواست FATF و خصوصا CFT نتیجه ای جز فراهم کردن خود تعریفی ، نقطه زن کردن تحریم های آمریکا و در تنگنا قرار دادن کشور در شرایط جنگ اقتصادی در پی ندارد دست از تکرار سناریوی دروغین تصميم نظام بردارید و تصویب لوایح خلاف منافع ملی را با تعریف موضع صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس راهبرد جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی جلوه ندهید.

ملت شریف ایران خصوصا مردم و دانشجویان انقلابی قم عملکرد شما و سایر نمایندگان را رصد خواهند کرد و در صورت عدم توجه به نظرات آن ها و ادامه رویکرد پیشین ، قطعا در مقابل اقدامات مجلس و حضرتعالی ساکت نخواهند ماند.
والسلام على من اتبع الهدی»

انتهای پیام/

نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های قم به لاریجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار