سالاری با تأکید بر اینکه خدمات صدور پروانه ساختمانی در بحرانی‌ترین وضعیت است، گفت: اخیرا به برخی مناطق ۴۰ طبقه اضافه بنا داده‌اند.

خدمات صدور پروانه شهرداری در بحرانی‌ترین وضعیت استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران ارائه کرد، خواستار سرعت بخشی به فرایند هوشمندسازی صدور پروانه‌های ساختمانی شد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه خطاب به افشانی شهردار تهران که در جلسه امروز شورا حضور یافته بود، گفت: خدمات صدور پروانه در تهران علی‌رغم بسترسازی‌های مناسبی که در حوزه هوشمندسازی انجام شده در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

سالاری با تأکید بر اینکه شورای شهر در سال‌های گذشته به درستی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات شهرسازی به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار کرد: قرار بود با ایجاد دفاتر حوزه شهرسازی مناطق تعطیل و صرفا ستادی در آن جا مستقر شود، زیرا 90 درصد مراجعات مردمی به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی بود و بیشترین نارضایتی‌ها هم در این حوزه بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه امروز علی رغم وجود دفاتر 123 گانه نه تنها مراجعات به شهرسازی‌های مناطق کمتر نشده بلکه مردم باید هم به دفاتر و هم به شهرسازی‌های مناطق مراجعه کنند و خدمات در حال حاضر به صورت موازی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فرایند صدور پروانه ساختمانی طولانی مدت است، گفت: در حال حاضر صدور پروانه و گواهی بیش از 6 ماه و حتی یکسال طول می‌کشد که این وضعیت بسیار وخیم است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از شهردار تهران می‌خواهم این موضوع را به صورت یک بخشنامه به معاونت شهرداری ابلاغ کند، تأکید کرد: اگر امکان این کار وجود ندارد ما در شورای شهر طرحی را در این خصوص ارائه می‌دهیم تا موضوع هوشمندسازی به منظور کاهش فساد با جدیت دنبال شود.

سالاری در ادامه گریزی هم به تصمیم‌گیری‌های خلاف قانون شوراهای معماری زد و خطاب به افشانی گفت: برخی از مناطق طی دو ماه گذشته 40 طبقه اضافه بنا داده‌اند، در حالی که اکنون در مدیریت شهری اصلاح طلب نباید شاهد تصمیمات خلاف قانون و خارج از ضوابط طرح تفصیلی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار