رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در تابستان سال جاری در مجموع ۱۴۰۰۸ مورد عملیات انجام و به ۷۲۲۵۵ نفر امداد رسانی شده است.

جزئیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر در تابستان ۹۷/ افزایش تعداد عملیات‌های امدادی نسبت به تابستان ۹۶مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در تابستان سال جاری پایگاه امداد نجات در کل ۱۲۹۰ مرکز شامل ۵۵۷ پایگاه ثابت و ۷۳۳ پست موقت و سایر جاده ای و پست ساحلی و پایگاه کوهستانی خدمت رسانی کرده اند.

وی افزود: ۴۶۰۶ نفر نیروی عملیاتی، ۴۳۸ دستگاه خودروی نجات، بیش از ۵۹۰ دستگاه موتور سیکلت امدادی، ۱۲۸۲ دستگاه خودروی عملیانی و ۲۴ فروند بالگرد در عملیات‌های تابستان ۹۷ به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۹۶۷۹۳ نفر آسیب دیده و ۴۱۸۷۹ نفر درمان سرپایی دریافت کردند. همچنین ۳۰۳۷۰ نفر مصدوم بوده اند.

سلیمی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد عملیات امداد و نجات شامل حوادث ترافیکی، کوهستان، ساحلی، سیل و ... بوده است، افزود: بیش از ۸۳۰۰ نفر برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۲۱۴۳ نفر از داخل خودرو رهاسازی شدند.

آمار عملیات امداد هوایی

وی بیان کرد: در عملیات امداد هوایی ۵۴۸ ساعت پرواز امدادی انجام شد و طی آن ۸۳ نفر از مصدومان حوادث در مناطق صعب العبور و کوهستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به رشد ۴ درصدی ماموریت های ترافیکی تصریح کرد: ۷۳۸۷ مورد عملیات در محورهای برون شهری انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد ماموریت های ترافیکی افزایش داشته است.

رشد عملیات های امداد و نجات نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان امداد ونجات مطرح کرد: تعداد عملیات ها در طرح تابستان ۹۷ به طور کلی ۱۰۵۶۳ مورد بوده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۴/۳ درصد رشد یافته است. بیشترین عملیات ها در استان مازندران (۱۹۳۶ مورد)، اصفهان ( ۸۶۳ مورد)، گلستان (۵۵۳ مورد) و آذربایجان غربی ( ۵۲۷ مورد) صورت گرفته است.

کاهش ۷ درصدی عملیات رهاسازی نسبت به سال گذشته

سلیمی بیان کرد: تعداد عملیات های رهاسازی نسبت به سال قبل کاهش ۷ درصدی  حوادث در سال جاری را نشان می دهد که ۲۱۴۳ نفر با انجام ۱۲۹۶ عملیات رهاسازی نجات یافتند.

 رشد ۱۳ درصدی ماموریت های کوهستان نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: در مجموع ۵۶۵ ماموریت در کوهستان های سطح کشور انجام شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشتر این عملیات ها مربوط به استان های مازندران، تهران، فارس و گلستان بوده است.

سلیمی در پایان از امدادرسانی به ۱۲۸۶۰ خانوار آسیب دیده در طوفان شن شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به ۱۲۸۶۰ خانواده آسیب دیده در طوفاک شن شمال استان سیستان و بلوچستان امداد رسانی شده است. همچنین ۲۸۷۵ بسته غذایی، ۷۸۵۲ بطری آب معدنی و ۲۳۵۹۴۲ عدد ماسک در ۱۰۹ روستا و شهر در ۵ شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار