رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر از فوت ۵ نفر در ۶ استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی خبر داد.

فوت ۵ نفر بر اثر سیل و صاعقه/ آبگرفتگی در ۶ استان کشورمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ آخرین وضعیت عملیات امدادرسانی به استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: عملیات امدادرسانی در ۶ استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و ٣٧ شهرستان این استان‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه از روز ۱۳ مهر تا کنون در ٣٧ شهرستان استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است، گفت: به ٢٦٧٩ نفر در این مناطق امدادرسانی شده و ٣١٧ نفر اسکان اضطراری در مساجد و پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شده و ۸۳ نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

وی در ادامه افزود: با شروع سیلاب‌های اخیر، تاکنون ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند، که ۲ نفر از آن‌ها بر اثر برخورد صاعقه و ۳ نفر دیگر نیز بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران با استفاده از ١١٦ دستگاه موتور پمپ و لجن کش، به تخلیه آب ٤١٠ واحدمنزل پرداختند.

وی در ادامه افزود: در این عملیات ٦٧٥ امدادگر در قالب ١٦٦ تیم در عملیات امدادرسانی فعالیت داشتند.

سلیمی در پایان گفت: در ادامه این عملیات ۳۲ خودرو از مسیر سیلاب رها سازی شد و تعداد ۴۹۶ تخته پتو، ۸۷ تخته موکت، ۳۹۶ کیلوگرم نایلون و ۳۲۴ قوطی کنسروجات در اختیار هموطنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار