مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه امسال ۵۵ حوزه آبخیزداری با مساحت ۲۲۰ هکتار در ابعاد مختلف دراستان در حال بهره برداری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه امسال ۵۵ حوزه آبخیزداری با مساحت ۲۲۰ هکتار در استان درحال بهره برداری است که حوزه‌های آبخیزداری در حوزه شهری ، مرزی ، سد‌های موجود در زمینه‌های مکانیکی و بیو مکانیکی و بیو لوژیکی در حال اجرا است.
وی افزود: سه حوزه آبخیزداری بزرگ شامل اترک با یک میلیون و ۴۹۰ هکتار وسعت و حوزه کال شور با یک میلیون و ۲۰۰ هکتار و حوزه کوچک گرگان رود با صد هکتار وسعت در استان وجود دارد.
وحید با اشاره به دو حوزه آب خانه که اعتبارآن از محل توسعه ملی در استان در حال مطالعه است ، گفت: ۴ آب خانه پخش سیلاب بزرگ در استان به مساحت ۲۱ هکتار در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در پروژه آبخیزداری پرچین اسفراین در ابتدای پروژه ۲ تن کاهش فرسایش خاک ایجاد شده است ، گفت: در زمینه رسوب خروجی از حوزه آبخیزداری اسفراین در ابتدا پروژه آبخیزداری اسفراین ۶ ممیز ۴ تن رسوب بوده که اتمام پروژه آبخیزداری به ۳ ممیز ۶ تن در هکتار رسیده است که از ورود ۲۵۹ متر مکعب رسوب به سد جلو گیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات آبخیزداری برای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی و حفاظت خاک در برابر روان آب‌های شدید در استان انجام شده است.
وی افزود: سال گذشته افزون بر ۵۸ هکتار حریق در مراتع آبخیزداری استان اتفاق افتاد که امسال سطح حریق نسبت به سال گذشته ۷۱ هکتار کاهش یافته است.
وحید بیان کرد: امسال برای ۴۰۰ هکتار از مراتع استان بذر گیاهان دارویی خریداری شده است.
انتهای پیام / ب

وجود ۳ حوزه آبخیزداری بزرگ در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.