مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 17 مورد کاشت حلزون و15 مورد تعمیرات کاشت حلزون انجام شده است.

انجام 17 مورد کاشت حلزون درهمدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا الوند ،  مدیرکل بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه 35 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان است، افزود: 6 هزار نفر در همدان مشکل معلولیت شنوایی وگفتاری  دارند.
وی با بیان اینکه یک هفتم یعنی 15 درصد از جامعه معلولان استان مشکل گفتاری و شنوایی دارند، افزود: این افراد به مانند معلولان دیگر خدمات مستمر و غیر مستمر را دریافت می‌کنند که خدمات غیر مستمر شامل ارائه دفترچه بیمه، پرداخت کمک‌هزینه درمان، زندگی و مسکن و ارائه سمعک به این افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت سمعک نداریم، ادامه داد: براساس درخواست متقاضیان دریافت سمعک در هفته دو روز به مراجعین سمعک ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تقاضای سمعک شهرستان همدان در استان در اولویت است و در 6 ماهه نخست امسال نیز 220 مورد سمعک توسط بهزیستی به متقاضیان داده شده است.

الوند با بیان اینکه با وجود برنامه های شناسایی و غربالگری شنوایی در آینده نزدیک امیدواریم فرد ناشنوایی نداشته باشیم، اظهار داشت: سال گذشته در زمینه کاشت حلزون برای افراد ناشنوا 35 مورد با هزینه سازمان و هیأت امنای بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است.

این مسئول  در خصوص سیاست‌های کلی سازمان بهزیستی یادآور شد: با توجه به فشارهای اقتصادی تلاش سازمان این است که با فراهم کردن بخشی از نیازهای معلولان این فشارها را به حداقل برساند و با ارائه بسته‌های حمایتی درصدد افزایش اعتبارات برای مراکز نگهداری معلولان و تامین ابزارهای توانبخشی برای معلولان باشد.

وی در زمینه تامین تجهیزات توانبخشی برای معلولان گفت: به طور قطع برای تامین این تجهیزات مشکلاتی وجود دارد اما سازمان با برنامه و پیش‌بینی‌ها درصدد رفع دغدغه تامین تجهیزات و ایجاد توانمندی در معلولان است.


انتهای پیام/ج


انجام 17 مورد کاشت حلزون درهمدان

برچسب ها: بهزیستی ، کاشت حلزون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.