معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آذرماه، پایان مهلت ارسال طرح به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران است

آذرماه، پایان مهلت ارسال طرح به دبیرخانه پایتخت کتاب ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید فروتن، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: کشور ما در حوزه فرهنگ شفاهی و مکتوب سابقه درخشانی دارد؛ اما کمبود سرانه مطالعه دغدغه بزرگ جامعه است و کتاب باید در سبد خانواده قرار بگیرد.

وی افزود: در مقابل رسانه های جدید که غیر مسقیم هزینه های زیادی برای آن می پردازیم؛ از کتاب غافل شده ایم.

فروتن گسترش کتابفروشی ها؛ حمایت از مراکز فروش کتاب؛ مجوز انتشارات، حمایت از نویسندگان و مولفان و... از اقداماتی برشمرد که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال پنجمین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران است و شهری که بهترین برنامه را ارائه کند به مدت یک سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. طرح ها باید ابتکاری بوده، قابلیت اجرایی داشته و گستره زیای از مخاطبان را شامل شود.

وی افزود: آذرماه، پایان مهلت ارائه طرح های مربوط به این برنامه است و این اداره کل از طرح های مناسب استقابل و حمایت می‌کند.

فروتن طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حال برگزاری است و گفت: استان همدان در دوره های گذشته در این طرح جزو برگزیدگان بوده و این طرح هم تا آذر ماه مهلت دارد.

وی جام باشگاه های کتابخوانی و طرح دوشنبه های کتابخوانی در مهد کودک ها که با همکاری بهزیستی در حال برگزاری است و طرح مروجین کتاب و کتابخوانی را از دیگر طرح‌هایی عنوان که در استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ د

ارسال طرح به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران آذرماه پایان می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.