کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان برای امروز و فردا و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در برخی از مناطق استان پیش‌بینی کرد.

میترا سیدان کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان  درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به این که روز گذشته اخطاریه‌ای مبنی بر وزش باد شدید برای امروز در بسیاری از مناطق استان صادر شده است، در باره وضعیت آب و هوای استان اصفهان اظهارکرد : نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج ناپایدار از روی استان و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای امروز و فردا و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب است.  

وی افزود : بر این اساس گاهی افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم و در ساعات بعد از ظهر به دلیل افزایش وزش باد در بعضی از مناطق استان اصفهان احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای را هم می‌دهیم.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در مناطق شمال ، شرق ، مرکز و تا حدی جنوب شرق استان به دلیل شدت وزش باد گرد و خاک محلی را هم پیش‌بینی کردیم که منجر به کاهش دید افقی می‌شود البته از روز چهارشنبه این جو کمی آرام‌تر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که روند دما کاهشی است و فردا افت دمای محسوسی را خواهیم داشت ، عنوان کرد : در 24 ساعت آینده بیشینه دمای هوا 4 الی 5 درجه کاهش می‌یابد و بیشینه دمای اصفهان در روز سه شنبه به 28 درجه سانتیگراد هم می‌رسد ولی دوباره روز چهارشنبه و پنجشنبه یک الی 2 درجه افزایش می‌یابد.

سیدان با بیان این‌که بیشینه دمای امروز اصفهان 32 درجه سانتیگراد و کمینه دما 15 درجه سانتیگراد است ، مطرح کرد : شهر خوروبیابانک با 35 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر میمه با 7 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان اصفهان است.

انتهای پیام/م

 کاهش4 الی 5 درجه ای دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.