وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات گفت: طرح ها و خلاقیت جوانان می تواند مشکلات زاینده رود و دریاچه ارومیه را حل کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در همایش گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه توازن در توسعه پایدار شهری بسیار مهم است ، گفت: رویکرد دنیا در این است که به توسعه پایدار شهری پایبند باشیم در عین حال منابع تجدید پذیر باید حفظ شود.

 وی با اشاره به بخش‌های مختلف در مدیریت شهری که به توسعه پایدار کمک می‌کند، افزود:جلوگیری از آلودگی هوا کاهش مصرف سوخت تفکیک زباله عدالت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی است که به توسعه پایدار کمک می کند.

  وی بیان کرد: فناوری اطلاعات ابزاری است که در اختیار دارد تا کمک کننده به توسعه پایدار باشد.

وی  با اشاره به اینکه راهکار توسعه پایدار شهری استفاده از  فناوری برای بالابردن بهره وری است ، گفت:انقلاب صنعتی چهارم و همچنین دیجتال که در حال شکل گیری باهدف افزایش بهره وری است و در واقع خلاقیت خمیرمایه ای است که از فناوری کمک می گیرد تا بهره وری را افزایش دهد.

آذری جهرمی ادامه داد: این خلاقیت نزد جوانان است و با دادن نقش به جوانان شعار این همایش و توسعه پایدار شهری تحقق می یابد.

وی با اشاره مشکلات زاینده رود و دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: استفاده از تفکر جوانان می تواند این مشکلات را مرتفع کرد و قطع طرح های جوانان در این زمینه می تواند موثر واقع شود. 

وی با اشاره هشت سال دفاع تسهیلاتی نداشتیم ، تصریح کرد:اعتماد به جوانان باعث شد که در هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاییم.

 

انتهای پیام / س

صحبت های وزیر ارتباطات در همایش گفتمان راهبردی نقش جوانان در دانشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.