تولیدکنندگان بزرگ نفت تسلیم شدن در برابر باج‌خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و درخواست وی از اعضای اوپک برای کاهش قیمت نفت از طریق افزایش تولید را نپذیرفتند.

ایستادن تولیدکنندگان بزرگ نفت در برابر زورگویی‌ها ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، تولیدکننده‌های بزرگ نفت و کشورهای عضو اوپک، پس از نشستی چند ساعته در پایتخت الجزایر، هشدارهای رئیس جمهور آمریکا را در خصوص کاهش قیمت نفت نادیده گرفتند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم ضمن اعلام این خبر نوشت: دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: ما از کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) حمایت می کنیم؛ آنها بدون حمایت ما، مدت زیادی در امان نخواهند بود.

پیش از پایان نشست، تولیدکنندگان بزرگ نفت تسلیم شدن در برابر باج خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و درخواست وی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت یعنی «اوپک» و نیز از تولیدکنندگان بزرگ نفت برای کاهش قیمت نفت از طریق افزایش تولید را نپذیرفتند.

مصطفی قیطونی، وزیر انرژی الجزایر از تولیدکننده‌های بزرگ نفت خواست، راه‌ها و ابزارهای کافی برای تداوم همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت را بررسی کنند.

وی افزود: «طرف های زیادی هستند که در توان جمعی برای اجرای توافق میان کشورهای عضو اوپک تردید دارند؛ اما کشورهای مشارکت کننده توانمندی های گروهی خود را برای عمل به قوانین وضع شده ثابت کردند.»

از سوی دیگر، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان اوپک گفت: «اوپک سازمان احتکار نیست؛ بلکه نهادی فراگیر و مسئول است که به منظور تامین بازار برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تلاش می کند».

بارکیندو افزود: «دستاوردهای اوپک به یک مرجع برای سیاستمداران و اقتصاددانان تبدیل شده است و این سازمان با شفافیت کامل کار می‌کند.»

عبدالمجید عطار، مدیرکل اسبق شرکت نفتی «سوناطراک» الجزایر و معاون رئیس انجمن صنعت گاز در این کشور گفت: تصمیمی که بزرگترین تولیدکنندگان نفت در خصوص حفظ سطح تولید گرفته‌اند، تصمیمی درست و به نفع همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار