تلاش‌هایی بی منت که بنای آن بر عشق و خدمت به مستضعفان و نیازمندان پایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  در ایام تعطیلات تابستان تعداد زیادی از جوانان از شهر و دیار خود در قالب اروهای جهادی به مناطق محروم  سفر کرده و با عشق و علاقه و روحیه جهادی  به نیازمندان  خدمات رسانی می‌‌کنند.

اردو‌هایی که در سال‌های گذشته از سوی جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسیده و تبدیل به جبهه‌های انقلاب شده که در آن اخلاص این جوانان با سازندگی نقاط محروم کشور و خودسازی رقم می‌خورد.

خدمتی بی منت تلاشی از جنس سازندگی

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان جهادگر، اردو‌های جهادی را همطراز با جهاد سازندگی اوایل انقلاب دانسته و تآکید کردند یک روز نیازِ حرکت دفاعى در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعى در مرزهاى کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمان‌ها است، یک روز نیازِ به خدمت‌گزارى است.

ایشان گفتند: شما سفیران کار و تلاش خواهید شد وقتى شما در یک محیطى حاضر می‌شوید در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شوید، جوانى که در آنجا است ، از شما الهام می‌گیرد و شما سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت می‌شوید.

اینجا دانشجویان آتش به اختیارند

علی پور میرزایی مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۶۴۰ نفر از دانشجویان به ٢۵ اردوی جهادی اعزام شدند.

پور میرزایی گفت: در این اردو‌های جهادی ۲۰۰ نفر در مناطق زلزله زده کوهبنان و سرپل ذهاب حضور یافتند و به خدمت رسانی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و سلامت پرداختند.

خدمتی بی منت تلاشی از جنس سازندگی

وی گفت: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی و انگیزه و اخلاص دانشجویان نسبت به رفع محرومیت و کمک به افراد مستضعف در زمینه‌های مختلف اقدامات متعددی انجام دهیم.

پور میرزایی افزود: سایر گروه‌ها در مناطقی نظیر دهستان اسفندآباد ابرکوه، ایثار شهرستان خاتم، دهستان آسفیج بهاباد و در سایر نقاط کشور همچون ریگان و رودبار در جنوب استان کرمان حضور یافتند.

خدمتی بی منت تلاشی از جنس سازندگی

پورمیرزایی  گفت: تعمیر منازل محرومین، تکمیل مساجد، حسینیه‌ها وبرگزاری مراسمات فرهنگی، یادواره شهدا، توزیع بسته‌های فرهنگی، تجهیز کتاب خانه‌ها، کلاس‌های تقویتی و کمک آموزشی و همچنین توزیع دارو، خدمات دندانپزشکی، زنان و مامایی و توزیع بسته‌های بهداشتی از اقدامات صورت گرفته از سوی این گرو‌ها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰ گروه جهادی دارای شناسنامه در استان وجود دارد گفت: گروه‌های جهادی اعزامی از استان یزد علاوه بر خدمت رسانی در مناطق محروم استانی به مناطقی مانند؛ کوهبنان، جوزم و کرمانشاه که بر اثر زلزله تخریب شده است نیز خدماتی را ارائه دادند.

خدمتی بی منت تلاشی از جنس سازندگی

سرهنگ میر قانعی افزود: هدف از برگزاری اردو‌های جهادی بهره مندی جامعه مورد هدف، از خدمات آموزشی، بهداشتی، کار، فنی و حرفه‌ای و دیگر فعالیت‌های عمرانی است.

طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال‌احمربه مناطق محروم

محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: درشهریور سال جاری تیم کاروان سلامت از استان یزد متشکل از متخصصان اطفال، عفونی، اورولوژی، زنان و زایمان، دندان‌پزشک، داخلی و پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، ماما، رادیولوژی، طب سنتی و جراح و تیم بهداشت و درمان اضطراری، bhcu، به‌منظور ارائه خدمات بشردوستانه به‌صورت کاملاً داوطلبانه در شهرستان دلگان حضور یافتند.

خدمتی بی منت تلاشی از جنس سازندگی

حرازی‌زاده با اشاره به اینکه استان یزد یکی از ۱۹ استانی است که در قالب کاروان سلامت راهی استان سیستان و بلوچستان، شهرستان دلگان شده است افزود: در طرح کاروان سلامت استان یزد بیش از دویست و بیست هزار نفر از مردم شهرستان دلگان به‌صورت رایگان ویزیت شدند.

وی گفت: همچنین ۳۰ کارتن مواد شوینده، پوشاک بچه ۲ عدل، انواع لباس ۱۰۰ عدل، نوار بهداشتی ۱۸ عدل، عدس ۱۰۰۰ بسته، لوبیاچیتی ۹۰۰ بسته، قند ۵ تن، شکر ۳ تن، کنسرو ماهی ۱۷۰۰۰ قوطی، کنسرو لوبیا ۱۵۰۰۰ قوطی که درمجموع به ارزش ریالی ۳۳۴۹۰۰۰۰۰۰ ریال به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان از سوی جمعیت هلال‌احمر استان یزد ارسال‌شده است.

حرازی‌زاده افزود: همچنین ۱۰۰ بسته غذایی شامل روغن، چای، برنج، شکر، ماکارانی، قند، کنسرو، سویا و ... نیز بین مردم مناطق محروم دلگان نیز از سوی تیم کاروان سلامت هلال‌احمر استان یزد توزیع شده است.

وی افزود: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال‌احمر است که باهدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان اجرا شد.

آری این جهادگران با الگوبرداری از رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که برای جهاد در راه خدا جان خود را فدا کردند اینک جهادی متفاوت و از رنگ و بویی دیگر رقم می‌زنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گروه های جهادی ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار