آروین خُسبی کودک هنرمند فعال حوزه صنایع دستی شهر مریوان از طرف شورای جهانی صنایع دستی موفق به دریافت گواهینامه جهانی کلاش شد و به عنوان جوان‌ترین فعال این حوزه در منطقه آسیا اقیانوسیه انتخاب شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان  با بیان اینکه این گواهینامه به امضای مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی رسیده است، گفت: با این انتخاب زمینه معرفی بیش از پیش صنایع دستی کردستان خصوصا "کلاش" فراهم شد.

علوی افزود: آروین خُسبی از پنج سالگی مشغول به کلاش بافی است و با انتخاب شورای جهانی صنایع دستی به عنوان جوان‌ترین هنرمند آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

وی با تبریک این انتخاب به مردم کردستان و شهرستان مریوان، از برنامه‌های میراث فرهنگی کردستان برای توسعه آموزش‌های صنایع دستی در میان نسل جوان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های هنری و تاریخی کردستان در قالب صنایع دستی می‌تواند سفیری برای معرفی این استان باشد.

آروین خُسبی، متولد ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ در مریوان است که اکنون کنار پدر و پدربزرگش مشغول هنرنمایی در ساخت کلاش «پا افزار کُردی» است.

انتهای پیام/م

کودک مریوانی، جوان‌ترین هنرمند صنایع دستی در آسیا شد

 

برچسب ها: اشتغال ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.