فرماندار شهرستان مریوان گفت: احداث شهرک کلاش یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در مریوان است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد شفیعی فرماندار شهرستان مریوان پیش از ظهر امروز در جشن ملی ثبت جهانی مریوان به عنوان «شهر جهانی کلاش»، گفت: میراث فرهنگی استان کردستان برای به ثمر نشستن موضوع مهم جهانی شدن مریوان به عنوان شهر کلاش تلاش زیادی انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: معیشت مردم مریوان به هنر کلاشبافی وابسته است و مریوان با برند کلاش به عنوان شهر کلاش به جهان معرفی شد.

شفیعی با بیان اینکه مهمانوازی مردم مریوان و سروآباد نیز نقش مهمی در ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش داشت، اظهار داشت: نصب تندیس، نام‌گذاری یک خیابان، جلسات تخصصی و ادارای برای آرامش و غیره از اقداماتی بود که باید در این مسیر انجام می‌شد که همه به خوب صورت گرفت.

فرماندار مریوان با بیان اینکه امروز شهر مریوان ثبت جهانی شده است، گفت: دنبال این هستیم که مریوان به عنوان پایتخت ورزش‌های هوایی انتخاب شود.

وی ایجاد شهرک کلاش را از برنامه‌های اولویت‌دار در مریوان عنوان کرد و گفت: شهرک کلاش بافی با حضور بخش خصوصی و دولتی در مریوان احداث می شود و زمینه تجارت الکترونیکی فروش کلاش برای فروش در خارج از کشور مهیا شده است.

وی اضافه کرد: اینکه مریوان ثبت یونسکو می‌شود اتفاق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند که این ثبت جهانی برای همیشه ماندگار باشد.

شفیعی ایجاد زیرساخت‌ها در مریوان را نیاز ضروری دانست افزود: مریوان تمام قد ایستاده تا این ثبت جهانی را حفظ کند و هر ساله در قالب جشنواره ارائه گزارش کار بدهیم.

 فرماندار مریوان با بیان اینکه آمادگی میزبانی 19 شهری را که تا کنون در حوزه صنایع دستی ثبت جهانی شده است داریم، گفت: با هدف معرفی هرچه بیشتر مریوان و توانایی‌های این شهر در این حوزه آمادگی میزبانی این شهرها را در اردیبهشت ماه امسال داریم.

انتهای پیام/ د م

معیشت مردم مریوان به هنر کلاشبافی وابسته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.