سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به موضوع دسترسی نداشتن اعضای شورا به سامانه‌های شهرداری تهران انتقاد کرد.

انتقاد سخنگوی شورای شهر تهران از دسترسی نداشتن اعضا به سامانه‌های شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه شهر تهران بزرگترین‌ کلانشهر‌ ملی با حضور 9 میلیون جمعیت است، اظهار کرد: تنوع و تراکم بیش از حد فضا‌ در این شهر اهمیت ویژه‌ دارد و با وجود پیچیدگی‌ها و دشواری‌های اداره این کلانشهر‌، اعمال وظیفه‌ نظارتی اعضای شورا با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند در همه سازمان‌ها یکی از مهمترین‌ ابزارهای نظارتی به شمار می‌روند که ضمن تسهیل‌ در پردازش‌ اطلاعات و گزارش‌گیری امکان نظارت و کنترل برنامه‌ها و فرآیند‌ها را تسهیل می‌کنند.

اعطا‌ با اشاره به وجود 178 سرویس‌ نرم‌افزاری درون سازمانی‌ در شهرداری تهران تصریح کرد: متأسفانه امکان استفاده اعضای شورا از سامانه‌های شهرداری وجود ندارد یا بنا به صلاح‌دید مسئولان شهرداری میسر‌ نیست.

وی افزود: من از تیر ماه امسال خواستار ایجاد دسترسی به چند سامانه شهرداری شدم که علی رغم دو بار پیگیری‌ کتبی تاکنون نه تنها هیچ دسترسی‌ برقرار نشده، بلکه علی رغم بخشنامه‌ شهردار تهران هیچ گونه پاسخی به مکاتبه‌ ما داده نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان قابل توجهی از بودجه شهرداری و عوارض شهروندان برای تأسیس مرکز آمار و رصد شهری اختصاص یافته تا مدیران شهری به آسانی بتوانند با دریافت آمار و اطلاعات برای شهر برنامه‌ریزی کنند، گفت: با کمال تأسف امکان استفاده بر خط و آنلاین‌ از اطلاعات مرکز آمار و رصدخانه‌ شهری برای اعضای شورا فراهم نیست.

وی گفت: انتظار می‌رود سازمان فناوری اطلاعات هر چه سریع‌تر امکان دسترسی‌ به سامانه‌های هوشمند شهرداری در مرکز آمار را برای اعضای شورا فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار