نیچروان و مسعود بارزانی در دیدارهای جداگانه با برخی مقامات دولت و پارلمان عراق، درباره تشکیل دولت و زمانبندی های قانونی آن گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت عراق، اعلام کرد او با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، دیدار و موضوع تشکیل دولت و زمانبندی های قانونی را بررسی کرده است.

عمار الحکیم در این دیدار تأکید کرد: حفظ روابط با اقلیم کردستان و در نظر داشتن منافع عمومی و ملی بسیار مهم است و تجربه ثابت کرده است که همگی به یکدیگر نیاز داریم. باید منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح دهیم.

رئیس جریان حکمت عراق توضیح داد: تعیین نهائی نامزد ریاست جمهوری و پایبندی به زمانبندی های قانونی مربوط به آن بسیار اهمیت دارد. باید دولتی قوی تشکیل شود تا بتواند تمام مسئولیت های خود را به خوبی انجام داده و انتظار مردم عراق را برآورده کند.

نیچروان بارزانی همچنین با نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق، نیز دیدار کرد. در جریان این دیدار، نوری المالکی بر لزوم افزایش تلاش طرف های سیاسی با هدف تسریع در تشکیل دولت تأکید کرد.

از طرفی دیگر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، نیز با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان، دیدار و بر ضرورت پایبندی به زمانبندی های قانونی و حرکت به سمت تشکیل دولتی قدرتمند تأکید کرد.

الحلبوسی گفت: باید تلاش ها و فعالیت های سیاسی تمام طرف ها برای تحقق هدف مورد نظر ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار