اجلاس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت با سخنرانی امیر این کشور آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحدث،  شبکه تلویزیونی العراقیه ، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت، در سخنرانی  خود در  کنفرانس بین المللی بازسازی عراق گفت: به عراق به سبب پیرزی بر داعش تبریک می‌گوییم. 

او افزود: ما و جامعه بین‌المللی در حمایت کامل از عراق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

امیر کویت همچنین از اختصاص کمک دو میلیارد دلاری برای کمک به بازسازی عراق خبر داد.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، نیز در شخنرانی خود در این کنفرانس گفت: از نقش سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و بانک جهانی در کمک به موفقیت این کنفرانس قدردانی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم عراق پل ارتباطی بین کشور‌های منطقه باشد ما به شراکت حقیقی و درک واقعی از وضع عراق چشم دوخته‌ایم.

او افزود: هدف ما ایجاد یک فضای اقتصادی سالم و تأمین فرصت‌های شغلی برای همه شهروندان است. 
گفتنی است دولت عراق چند روز پیش خسارات وارده از جنگ با داعش به این کشور را ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نیز در سخنرانی خود گفت: جامعه بین‌المللی باید از بهبودی عراق حمایت کند. عراق برای اصلاحات لازم در بخش‌های مالی و اقتصادی آمادگی دارد. میلیون‌ها آواره به مناطق خود در عراق بازگشته‌اند و ما باید به آنان برای استقرار مجدد در این مناطق کمک کنیم. برنامه‌های توسعه در عراق باید همگام با تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم باشد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در اظهارات خود در سومین روز کنفرانس بین‌المللی کویت برای بازسازی عراق گفت: اتحادیه اروپا ۴۰۰ میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه و برقراری ثبات مجدد در عراق اختصاص داده و اقدامات مربوط به این کار را به پایان رسانده است. عراق از حمایت‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به منظور ایجاد طرح‌های مختلف توسعه برخوردار است. بازسازی عراق صرف نظر از قومیت‌ها و مذاهب، حق همه ملت عراق است

انتهای پیام/

آغاز اجلاس بین‌المللی بازسازی عراق

برچسب ها: خاورمیانه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار