هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها را بازگو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

طراحی بالگرد ۸ نفره توسط متخصصان داخلی

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص طراحی بالگرد در داخل کشور، بیان کرد: بالگرد ۸ نفره طراحی شده توسط متخصصان داخلی، در چندین نمایشگاه به نمایش در آمده و مشتریان خارجی خوبی برای آن پیدا شده است شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوایی رشد خوبی داشته‌اند سال ۹۳ که ستاد هوایی تشکیل شد تعداد شرکت‌های دانش بنیان حدود ۲۰ عدد بود، اما در حال حاضر حدود ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی فعال هستند.

افزایش اشتغال جوانان در گرو حذف بروکراسی اداری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضاء مبادله و تفاهم نامه برنامه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت‌ها و استارت آپ‌ها امروز به جایگاه خوبی رسیده‌اند، اظهار کرد: این شرکت‌ها امروز در مرحله‌ای قرار دارند که توانسته‌اند خود را نشان دهند و فرهنگ جدیدی را ایجاد کنند همچنین توسعه فعالیت‌های دانش بنیان اهمیت دارد و باید محیط کسب و کار مناسب را به وجود آوریم هرچند هنوز تا جایگاه اصلی فاصله بسیاری مانده است، اما امیدواریم که با از بین رفتن بروکراسی‌ها میزان اشتغال جوانان افزایش پیدا کند.

معاونت علمی به دنبال اشتغالزایی جوانان

 علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی از امضا تفاهم‌نامه‌ای در راستای عملیاتی شدن تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، صندوق توسعه ملی و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت:مجلس تکلیف کرده است که دولت پروژه‌هایی را در راستای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نخستین دستگاه از این برنامه استقبال کرده و پروژه خود را ارائه داد.

ایران ساخت با هدف حمایت از کالای ایرانی منتشر شد

کتاب "ایران ساخت" حمایت از کالای ایرانی؛ ضرورت‌ها و موانع در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری منتشر شد این کتاب برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
متخصصان ایرانی که قادر به طراحی بالگرد شده اند چرا اتومبیل صد در صد ایرانی طراحی نمی کنند.
آخرین اخبار