مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: طوفان و بارندگی روز گذشته در استان گلستان باعث فوت یک مرد و ۱۰ مصدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مجتبی جمالی مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به خسارت‌دیدگان از طوفان دیشب گفت: بارندگی عصر روز گذشته سبب خسارتی در استان گلستان شد که بیشترین میزان بارندگی در منطقه مزرعه نمونه از توابع  بخش وشمگیر با 34 میلی‌متر بارندگی بود.

جمالی گفت: یک مرد 50 ساله در نگین شهر برای محکم کردن ایرانیت سقف منزل خود بر روی پشت بام رفته بود که بر اثر شدت وزش باد به پایین سقوط کرد و به بیمارستان مطهری گنبدکاووس منتقل شد, اما براثر شدت جراحات فوت کرد.
وی ادامه داد : 10 مصدوم دیگر به صورت سرپایی در شهرهای مختلف استان که دچار حادثه شده بودند مداوا و مرخص شدند.

وی افزود: شدت باد نیز از 50 کیلومتر بر ساعت تا 94 کیلومتر بر ساعت گزارش شده که بیشترین میزان باد و طوفان در منطقه گمیشان بود و این میزان در گرگان به 90 کیلومتر بر ساعت رسید.

جمالی درباره وضعیت خسارت و آسیب ها گفت : برق 2 روستا همچنان در آق‌قلا به علت صعب‌العبور بودن دچار قطعی برق هستند که در حال تلاش برای برق‎رسانی هستیم و تاسیسات برق استان نیز در حال پیگیری و برآورد برق است که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت : با توجه به آمادگی نیروها و دستگاه‌ها در برابر طوفان و اعلام و هشدار قبلی, آسیب‌ها عمدتا شکستگی تیر برق, اختلال در ترافیک, قطع شدن تیر برق و قطعی برق در برخی از نقاط استان بوده که تا نیمه شب گذشته برق همه مناطق وصل شده است.

وی ادامه داد: خسارت های مالی به صورت آسیب به منازل چندان نبوده و احتمال می‎دهیم خسارت بر زمین‎های زراعی و باغی شدید باشد که دستگاه‌های مرتبط در حال برآورد خسارت‌های احتمالی هستند .

انتهای پیام/ گ

جزییاتی از خسارت های طوفان گلستان

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.