مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۷۰۳نفر از مردم منطقه سیستان طی ۴۸ ساعت گذشته به دلیل طوفان شن و گرد و خاک شدید روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

غلامعلی رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ۷۰۳نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از دوروز گذشته تا ساعت ۸ امشب روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

وی افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد:۱۲۵نفر از این افراد در توفان تابعه منطقه سیستان بستری و ۵۷۸نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

رفعت گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

رفعت افزود: بیمارستان‌های امیرالمومنین حضرت علی (ع)، امام خمینی (ره)، حضرت سیدالشهدا (ع) زهک و شهدای شهرستان هیرمند، همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در سطح منطقه سیستان در آماده باش کامل به سر برده و با تمام توان در خدمت بیماران ناشی از طوفان‌های سهمگین هستند.

وی توصیه کرد: افراد در این هوای ناسالم حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند و به رانندگان نیز تاکید نمود جهت حفظ سلامتی خود در این ایام پرخطر از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ف

نفس سیستان به شمارش افتاد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار