اصغری تهیه‌کننده سینما گفت: مدیران فرهنگی باید بدانند که تبلیغات دینی فقط از طریق سخنرانی و زبانی کافی نیست.

واقعه عاشورا به شدت دراماتیک و تراژدی خاصی دارد/ مدیران و متولیان فرهنگی بیشتر دقت کنندابراهیم اصغری تهیه کننده سینما، درباره کمرنگ شدن تولیدات مذهبی در سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: به نظرم مهمترین دلیل است که مدیران فرهنگی کاملاً مناسبتی فکر می‌کنند و در هر مناسبتی درگیر احساساتشان شده و تصمیم گیری می کنند که خروجی آن تولید آثاری با عجله و بی محتواست.

وی افزود: مدیران فرهنگی باید بدانند اگر قرار است، تبلیغات دینی در جامعه انجام شود؛ دیگر فقط از طریق سخنرانی نمی شود. بلکه باید در کنار آن اثری هنری خلق شود.

این تهی کننده ادامه داد: کمرنگ شدن ساخت آثار دینی در عرصه سینما، به متولیان فرهنگی ربط پیدا می کند. آنها  احساس می‌کنند تنها از طریق زبانی می شود تبلیغ امور مذهبی را کرد. در صورتی که این نوع ابزارها در قرن 21 دیگر آنچنان جواب نمی دهد و باید به طرق مختلف ترویج مسائل دینی کرد.

وی عنوان کرد: هیچ تفکری تا با هنر آمیخته نشود ماندگار نیست. این جمله حضرت آقاست که بسیار هم درست است. با نگاه هنری، می بینیم که واقعه عاشورا به شدت هنری، سینمایی و به نحوی اتفاق افتاده که دراماتیک و تراژدیک است. آثار هنری بسیاری را می توان با نگاه به واقعه عظیم و درس آموز عاشورا خلق کرد. متاسفانه مدیران فرهنگی و برخی خانواده ها تنها به آثار ظاهری این تفکر اکتفا می کنند؛ غافل ازاینکه پشت واقعه عاشورا تفکر و باوری وجود دارد که می تواند بهترین تاثیرگذاری را با تولید آثار فرهنگی بر باور و اعتقاد مردم و جامعه بگذارد.

انتهای پیام/

نظر یک تهیه کننده درباره ساخته نشدن فیلم مذهبی

 

 

برچسب ها: سینما ، محرم ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسین ارشد
۲۰:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
کاملن به همین صورت هستش که اگه قرار باشه بدون هیچ هنرمندی و هیچ خلاقیتی اثری رو تولید کنیم، باید بدانیم که مخاطب هم یقینن آن را قبول نمیکندو پس خواهد زد.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین محتوایی دارد که سالها میشه ازش الگو گرفت و آثاری رو خلق کرد.
آخرین اخبار