استاندار کرمانشاه گفت:در بودجه ۹۸ نیز باید از ظرفیت نمایندگان به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم و باید از حمایت و ظرفیت نمایندگان برای افزایش بودجه استان استفاده کنیم.

بودجه سال آینده کرمانشاه در گرو همت نمایندگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه گفت:در بودجه ۹۸ نیز باید از ظرفیت نمایندگان به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم و سرنوشت بودجه برای استان هایی مانند کرمانشاه در همین مرحله اول و هنگام تدوین لایحه بودجه توسط دولت مشخص می شودکه  در این مرحله باید از حمایت و ظرفیت نمایندگان برای افزایش بودجه استان استفاده کنیم.

 هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور مجمع نمایندگان استان و با محوریت بودجه ۹۸ برگزار شد، اظهار داشت:شورای برنامه ریزی موتور محرکه توسعه استان است و حضور و همراهی مستمر نمایندگان مجلس، اهمیت دوچندانی به آن می بخشد و می توانیم با قدرت بیشتری برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

وی افزود:مجمع نمایندگان استان در فرایند تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی اورامانات کار بسیار بزرگی انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.


وی عنوان کرد:وضعیت ادارات استان در زمینه اعتبارات هزینه ای بسیار مناسب نیست و آن ها توان پرداخت هزینه آب، برق و گاز، اضافه کاری و حق ماموریت را ندارند و این وضعیت ادارات ما را زمینگیر کرده است و نمایندگان می توانند در حل این مشکل کمک کنند.

بازوند افزود:حل بسیاری از مشکلات نیازمند تفویض اختیار به مدیران استانی است ولی وزارت خانه ها تمایلی به واگذارکردن این اختیارات ندارند و مجلس باید برای اصلاح این وضعیت کمک کنداگر اختیارات استانی لازم برای تصمیم گیری پیرامون بازسازی مسکن مهرهای سرپل ذهاب و اسلام آباد وجود داشت تاکنون این موضوع به سرانجام رسیده بود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد:بانک ها تسهیلات حوزه مسکن را با تضمین های زنجیره ای به زلزله زدگان واگذار می کنند ولی متاسفانه در زمینه واگذاری تسهیلات اشتغال زایی برابر ضوابط عادی عمل می کنند که به دلیل مشکل بودن تامین تضمین ها، روند کار بسیار دشوار شده است.

وی افزود:واگذاری واحدهای راکد به بخش خصوصی که فرصت مناسب برای رونق اقتصادی کرمانشاه است و این طرح علاوه بر مصوبه مجلس، از پشتوانه مصوبه سران سه قوه و تایید رهبر معظم انقلاب نیز برخوردار است.

بازوند ابراز داشت: پروژه هایی که در این قالب به طرح به بخش۶ خصوصی واگذار می شوند تا ۱۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند و کاربری آن ها طبق درخواست خریدار قابل تغییر است.

وی افزود:حوزه آبریز سیروان ۶۰۰ میلیون مترمکعب  در سال آب مازاد دارد و بر این اساس مدیریت ارشد استان به دنبال انتقال بخشی از این آب از مسیر پاوه، روانسر و کرمانشاه به منظور توسعه بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی و همچنین تامین آب شرب است و برای تصویب این طرح بسیار مهم نیازمند همراهی همه جانبه نمایندگان استان هستیم.

انتهای پیام/ز

واگذاری واحدهای راکد به بخش خصوصی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.