مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مجتمع فرهنگی وهنری افلاک نمای خیام نیشابور که از افتخارات نیشابور، خراسان و در سطح ملی است تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

افتتاح اتاق گفتگو بین اصحاب فرهنگ ودولت تا پایان سال جاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در فرهنگسرای وکیلی گفت: ایجاد اتاق گفتگو میان اصحاب فرهنگ و هنر و دولت مهم است که در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: همایش بین المللی فضل بن شاذان می‌تواند درگاهی برای جمع شدن ادیان در کنار یکدیگر باشد و انشالله با پیگیری‌ها در آذرماه سال ۹۸ این همایش برگزار شود شهر نیشابور شهرعطار، خیام، فضل بن شاذان و تاریخی از ادب و هنر و میراث کهن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: دانشگاه هنر پتانسیل خوبی برای هنرمندان بوجود آورده است که به هنر و فرهنگ مهر بورزند این درحالی است که این موقعیت در مشهد وجود ندارد.

مروارید افزود: با توجه به زیر ساخت شهری و نسل جوان نیشابور و نگاه نسل جوان و مطالبه گر جایگاه خوبی را می‌بینیم و ما در این راستا حمایت، هدایت و نظارت خوبی را توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور برای نسل جوان خواهیم داشت.

وی گفت: گذر فرهنگ و هنر طرحی است که وزیر ارشاد به آن تاکید ویژه دارند که در خراسان رضوی، نیشابور و سبزوار انتخاب شده است که امیدواریم اولین گذر فرهنگ و هنر در نیشابور رخ دهد و با اجرای این طرح شهروندان با مراجعه به برنامه 'گذر فرهنگی' به مجموعه کامل رویداد‌های فرهنگی، هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقیایی، شعرخوانی، داستان خوانی و نشست‌های فرهنگی دسترسی خواهند داشت.

گفتنی است در این مراسم از زحمات عباس کرخی رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور قدردانی و غلامحسین علیپور به عنوان مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور معرفی شد.

انتهای پیام // ف. ک


پایان امسال مجتمع افلاک نمای خیام نیشابور افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار