تذکر امانی به شورا و شهرداری برای هدر دادن آب هنگام شستن حیاط دو مجموعهعضو شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که ما مردم را از مصرف بی‌رویه آب منع می‌کنیم، نباید خودمان حیاط شورا و شهرداری را با آب شستشو دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود نسبت به مصرف بی‌رویه آب، برق ساختمان شهرداری و شورای شهر به این دو مجموعه تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آب همواره یک منبع گران قیمت در جهان است، گفت: من همواره مشاهده می‌کنم که حیاط شورا و شهرداری را با آب شستشو می‌کنند، اگرچه یک سال است که تذکر می‌دهم، اما این وضعیت ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه استدعا دارم به تذکر من توجه شود، افزود: صبح و عصر حیاط شورا را شستشو می‌کنند و دیروز هم به من اعلام کردند که این شستشو با آب شرب است.

امانی با بیان اینکه یکی از بحران‌های ما خشکسالی و بحران آب است، گفت: نگاهی کوتاه به آمار مسئولان نشان می‌دهد که آینده‌ای خطرناک برای ایران در پیش است.

وی با بیان اینکه آب از هر چیزی ارزشمندتر است، تصریح کرد: بدون بسیاری از امکانات رفاهی مانند طلا و موبایل و آپارتمان می‌توان زندگی کرد، اما بدون آب بیش از چند روز نمی‌توان زنده بود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هر روز هشدارهای بحران آب به گوش می‌رسد، گفت: در این شرایط سوال مردم این است که اگر کمبود آب داریم، چرا سازمان‌های مختلف آب را هدر می‌دهند.

امانی تصریح کرد: بخاطر شرایط زیستی و محیطی گزینه‌ای جز ساخت و ساز سد نداریم و با توجه به معضل کمبود آب مشاهده می‌شود که کفپوش‌های پارک شهر و شهرداری با آب شستشو می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته مشاهده کردم که یک تانکر 2 هزار متری در حال شستشوی حیاط شورا است و در این شرایط بهتر است که از خودمان شروع کنیم و به شستشوی حیاط شورا خاتمه دهیم.

امانی با اشاره به اینکه ما شهروندان را از پیاده‌روی در مصرف آب منع می‌کنیم، گفت: بنابراین خودمان هم باید این موضوع را رعایت کنیم.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و استارت آپ‌ها راهکاری است که می‌توان از طریق آن برای صرفه‌جویی در آب استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم ساختمان شهرداری و شورا ساختمانی سبز شود که در غیر این صورت هر جلسه یک تذکر در خصوص آب خواهم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار