معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی نیشابور گفت: نیشابور بالاترین سطح زیر کشت و تولید ذرت علوفه‌ای را در استان خراسان رضوی دارد.

نیشابور رتبه اول تولید ذرت علوفه‌ای استان خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به شرایط، ظرفیت کشت و تولید بالای این محصول، گفت: ۱۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از 2 هزار و 600 هکتار سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در نیشابور، ۵۵ تن در هر هکتار است، افزود: مزارعی که با استفاده از اصول کارشناسی به صورت مکانیزه، بکارگیری روش‌های نوین آبیاری (میکرو)، رعایت موارد تغذیه گیاهی، بذر مناسب و سایر موارد دخیل در آن پرداخته اند، بالغ بر ۱۲۰ تن در هر هکتار تولید کرده اند.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: ۱۳۰۰ تن کود‌های اوره، فسفات و پتاس، ۱۲۰ تن بذر‌های پرمحصول، زودرس و متوسط رس و همچنین ۷ تن از انواع کود‌های ریزمغذی در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار توزیع شده است.

گفتنی است فرهمندراد به کشاورزان توصیه کرد تا قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند، در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می‌شوند.

انتهای پیام // ف. ش
 

کشاورزان تا قبل از سرمای پاییزه محصولات خود را برداشت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.