پس از تعطیلی دفاتر کمسیون مستقل انتخابات افغانستان در برخی ولایات این کشور به دست معترضین، مسئولان این کمسیون اعلام کردند که این اقدامات ممکن است انتخابات را با تاخیر مواجه کند.

کمیسیون انتخابات: احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات وجود داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تعطیلی دفاتر کمسیون مستقل انتخابات افغانستان در برخی ولایات این کشور به دست معترضین، مسئولان این کمسیون اعلام کردند که این اقدامات ممکن است انتخابات را با تاخیر مواجه کند.

مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید دارند که حاضرند نگرانی های احزاب سیاسی درباره شفافیت انتخابات را با گفتگو بر طرف نمایند اما احزاب سیاسی افغانستان بر خواسته های خود برای اصلاح نظام انتخاباتی تاکید می کنند و خواستار اقدامات عملی ریاست جمهوری و کمیسیون انتخابات در این خصوص هستند. همچنین گسترش ناامنی ها، چالش بزرگ دیگری در روند برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان می باشد.

هواداران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان دفتر کمسیون انتخابات در ولایت قندهار را مسدود کرده اند. برخی منابع نیز از تعطیلی دفتر این کمسیون در مزار شریف خبر داده اند. این رویداد در هرات نیز به وقوع پیوست اما درگیری پلیس با معترضین مانع از ادامه تعطیلی دفتر کمیسیون انتخابات شد. بر اساس گزارشات، بیش از 30 معترض در این حمله پلیس زخم برداشتند.

این در حالی است که پیش از این، اختر محمد ابراهیمی، معاون وزارت داخله/ کشور افغانستان دستور داده بود، علیه کسانی که مانع از روند انتخابات می شوند از زور استفاده کنند؛ با این حال، معلوم نیست سرنوشت انتخابات پارلمانی افغانستان به کدام سمت و سو کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.