سادات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخابات در زمان تعیین شده برگزار می شود/ اطلاعات 8 میلیون رای دهنده تاکنون ثبت شده اند

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن تاکید بر برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی از ثبت اطلاعات 8 میلیون رای دهنده در دیتابیس این کمیسیون خبر داد.

 

انتخابات در زمان تعیین شده برگزار می شود/ اطلاعات 8 میلیون رای دهنده تاکنون ثبت شده اندذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان از ثبت 8 میلیون رای دهنده در مرکز اطلاعاتی این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: روند ثبت رای دهندگان در دیتابیس کمیسیون انتخابات همچنان جریان دارد و تاکنون فهرست رای دهندگان چهار ولایت پنجشیر، سرپل فراه و زابل به طور کامل ثبت شده است.

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بیان داشت که از مجموع حدود 372 هزار نفر رای دهنده در ولایت های یاد شده، بیش از 24 هزار نفر به دلایل مختلف از جمله ثبت نام تکراری، ثبت اطلاعات اشتباه و عدم تکمیل سن قانونی از لیست رای دهندگان حذف شده است.

سادات افزود که لیست کامل رای دهندگان دیگر ولایت ها در زودترین فرصت اعلام خواهد شد و آمار مربوط به آن در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کمیسیون انتخابات تلاش می کند تا انتخابات در زمان تعیین شده و به بهترین شکل انجام بگیرد تا مردم بتوانند سرنوشت خود را به دستان خود رقم بزنند و نمایندگان خود در پارلمان را معرفی کنند.

گفتنی است که کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که 87 هزار تذکره جعلی را از لیست رای دهندگان حذف کرده است.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.