رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر بدون داشتن زیرساخت‌های لازم و در شرایط کنونی کشور به سود مردم بوشهر نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ طاهره شمشیری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر  در نشست علنی شورای شهر بوشهر با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی وضعیت و عملکرد مناطق آزاد کشور نشان می‌دهد این مناطق از زمان تأسیس تاکنون بیش از آنکه در خدمت تولید و صادرات باشند به تسهیل واردات دامن زده اند.

وی افزود: چنانچه در سال‌های ۷۵ و ۷۶ که زمان رونق اقتصادی و شکوفایی بندر بوشهر بود این امر اتفاق می‌افتاد شاهد توسعه‌ای چشمگیر در این شهر بودیم، اما امروز با اعلام خبر بندر آزاد شدن بوشهر فقط شاهد گرانی یکباره زمین و املاک در شهر بوشهر هستیم که تاثیر منفی بر زندگی مردم داشته است.

عضو شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: عده‌ای سودجو زمین‌های محدوده منطقه آزاد را از پیش خریداری کرده اند و حالا با گران شدن زمین‌ها سود‌های هنگفتی می‌برند.

وی با تاکید بر نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بندر آزاد در بوشهر تصریح کرد: منطقه آزاد بوشهر بدون داشتن زیر ساخت‌های لازم و در این برهه زمانی به سود مردم بوشهر نیست.

شمشیری تصریح کرد: با توجه به تجربه تقریبا ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور، تصویب منطقه آزاد بوشهر بی تدبیری و اجحاف به مردم این شهر است.

وی ادامه داد: با این شرایط زندگی برای خانوار‌های کم درآمد و متوسط خیلی سخت و یا حتی غیر قابل تحمل می‌شود و بعضی از ساکنان کم‌درآمد بومی مجبورند به حاشیه شهر مهاجرت کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر تاکید کرد: مسئولان با درک شرایط، تدبیری بیاندیشند و ازتبعات ناگوار احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ف

ایجاد منطقه آزاد در شرایط کنونی به سود مردم بوشهر نیست

برچسب ها: صادرات ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.