رضایت از ۲۲ واگن ساخته شده در واگن پارس اراک موجب انعقاد قرارداد ساخت ۱۰ واگن دیگر شد.

کیفیت واگن‌های ساخت ایران کار را به قرارداد جدید با واگن پارس کشاندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ رضایت شرکت ریلی رجا از واگن‌های ساخته شده در واگن پارس اراک موجب عقد قرارداد جدید با این شرکت شد و ساخت ۱۰ واگن جدید برای ناوگان ریلی کشور در شرکت واگن پارس اراک آغاز و مراحل ابتدایی آن طی شد.

مختاری مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک  در گفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: با توجه به رضایت شرکت رجا از ۲۲ واگن مسافری ساخته شده در این کارخانه، قرار داد ساخت تنفیذ شد و ۱۰ واگن در قالب سری سوم تا پایان سال تحویل می‌شود.

مختاری افزود: ارزش ریالی این واگن‌ها هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که به سفارش شرکت مسافربری رجا ساخته شده است.

وی اضافه کرد: این واگن‌های مسافربری ظرفیت حرکت با سرعت ۱۶۰ کیلومتر را دارند و بیش از ۸۵ درصد دانش فنی ساخت آن‌ها در واگن پارس اراک بومی سازی شده است.

قرار داد ساخت ۴۱ دستگاه واگن مسافربری در راه واگن پارس

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: علاوه بر این قرارداد یک قرار داد ساخت ۴۱ دستگاه واگن مسافربری بین شرکت رجا با واگن پارس هم به زودی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۵۰۰ واگن باری در این کارخانه برای کشوردر حال ساخت است بیان کرد: امسال از نظر قرارداد در وضعیت مطلوب هستیم، اما چالش تولید پیش رو افزایش نرخ ارز و نوسانات پولی کشور است که در صورت چاره جویی نشدن می‌تواند نیاز داخل را به سمت خرید خارج سوق دهد.

مجلس در حال بررسی رفع مشکل ارزی صنایع

کریمی نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب هم در بازدید از مراحل ساخت و بررسی رفع مشکلات تولید واگن پارس با اشاره به اینکه، ارز نیما به دلیل نواقصی که دارد به راحتی در اختیار صاحبان صنایع قرار نمی‌گیرد گفت: در حال بررسی این مشکل برای رفع مشکل صنایع کشور از جمله واگن پارس هستیم.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ در اراک آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده واین شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.