مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری از انعقاد قرارداد ۴۰۹ و۱۶۲ میلیارد ریالd تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد.

پرداخت بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی همدمی نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با بیان اینکه این اعتبارات با مشارکت بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در محل منابع بانک سینا از ابتدای سال ۹۶ داده شده، گفت: در این مدت ۱۹۰ طرح به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد ۹۰ مورد به مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پرداخت دیگر تسهیلات طرح‌های مصوب، در دست اقدام است.

وی با اشاره به سهم ابلاغ شده خراسان رضوی در سال ۹۷، افزود: به جهت جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات، مکاتبات لازم با فرمانداری هر شهرستان انجام شده که بر اساس آن باید تمامی طرح‌های نوآورانه که توانایی دریافت تسهیلات از بانک سینا را دارند حداکثر تا ۱۵ مهرماه امسال برای انجام اقدامات بعدی به استانداری معرفی شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با اشاره به اینکه جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات باعث افزایش سهم استان و مشوق‌های در نظر گرفته شده خواهد شد، ادامه داد: فرمانداران باید با جدیت و تلاش مضاعف رویکرد تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا و نوآورانه و همچنین اولویت تکمیل زنجیره تولید را پیگیری نمایند.

همدمی نژاد گفت: تمامی طرح‌های در حال بررسی که قبل از ۲۸ تیرماه به بانک سینا معرفی شده اند فقط تا پایان ۱۵ مهرماه امسال فرصت دارند پرونده خود را تکمیل و تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه کارا در ۲۰ دی ماه سال گذشته، افزود: به این سامانه در قالب ۲ هزار و ۲۷۳ طرح بیش از ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده که از این محل ۴ هزار ۸۲۳ شغل جدید شکل گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با بیان نتیجه عینی این اقدامات، ادامه داد: علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، با توجه به کاهش جمعیت روستائیان در سطح کشور، شاهد رشد جمعیت روستایی در استان و حتی در بعضی از مناطق شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

انتهای پیام // ف. ش
 

 پرداخت ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.