معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تضعیف دولت خلاف منویات رهبرمعظم انقلاب است و رمز عبور از بحران‌های موجود حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملت است.

تضعیف دولت خلاف منویات رهبرمعظم انقلاب استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان درگز گفت: شرایط اقتصادی تحمیلی و ناشی از تحریم دشمن و بروز برخی نارضایتی‌ها در جامعه در سایه اتحاد، انسجام و قرار گرفتن همه اجزا نظام و قوا در کنار هم و عزم بر مقابله با این بحران ممکن است.

وی افزود: امروز دشمن تلاش کرده و می‌کند با جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده خود فضای جامعه را ملتهب کرده و بر نارضایتی‌ها و احساس ناامیدی و یاس بر جامعه دامن زده و این حس را گسترش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ضعف اطلاع رسانی و مدیریت فضای افکار عمومی از سوی رسانه‌های ما و حضور همه جانبه دشمن در فضا‌های رسانه بویژه فضای مجازی موجب شده تا آنان نقش خود را در این عرصه پررنگ ببینند.

نوروزیان با اشاره به آخرین بررسی و نظر سنجی انجام شده افزود: بیش از ۷۴.۷ درصد مردم اخبار خود را از کانال صدا و سیما دریافت می‌کنند و فضای مجازی با همه مباحثی پیرامون گستردگی آن طرح می‌شود، فقط ۴۰ درصد منبع اطلاعاتی مردم را تامین می‌کند و در این شرایط صدا وسیما به عنوان رسانه ملی به رغم فرمایشات مقام معظم رهبری به گونه‌ای عمل می‌کند که ماحصل و نتیجه عملکردشان القای ناکارآمدی دولت و تشویش اذهان عمومی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات خطر آفرین است، گفت: دولت به وظیفه خطیر خود برای رفع مشکلات مردم با همه قوت و همت عمل می‌کند و در این میان سخنان برخی از افراد مبنی برتضعیف دولت خلاف منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر اتحاد و انسجام با دولت است.

با مسئولانی که برای نظام مشکل مالی درست کنند به شدت برخورد می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: منکرناکارآمدی در برخی بخش‌ها و موارد نیستیم ضمن آنکه اینگونه مشکلات در همه دوره‌ها بوده و الان هم هست و در این میان اگر افرادی در بین مدیران و مسئولان مشکلات مالی برای نظام درست می کنند و یا سوء تدبیر دارند همانند سربازاران دشمن هستند و باید به شدت با آنان برخورد شود.

نوروزیان گفت: به فرمانداران هم اعلام کرده ایم اگر در جایی بین مدیران و مسئولان اجرایی یک نفر را پیدا کردید که تعمدا خیانت می‌کند و به نظام و اعتماد ضربه می‌زند و کم کاری می‌کند باید به شدت با او برخورد کنید و دلیلی بر مماشات نداریم فرمان امیرالمومنان به مالک اشتر تکلیف این افراد را روشن کرده و تاکید نموده که "داغ خیانت "را چنان بر آنان بگذار که رسوا شوند.

وی افزود: ما تعارف نداریم اگرمدیران در هر رده با این شرایط شناسایی کردید که کوتاهی، کم کاری و خیانت می‌کند مستند معرفی کرده و اطلاعاذت آن را بدهید تا به شدت برخورد شود نیازی به فضاسازی منفی در جامعه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه به دلیل ضعف عملکردی رسانه‌ای و آگاهی بخشی ما امروز نقش رسانه‌های بیگانه در کنترل فضای ذهنی و روانی جامعه قابل توجه است، گفت: دلیل آنکه با وجود ظرفیت خوب رسانه‌ای در کشور اثرگذاری مناسب را بر جامعه ندارند، ترویج بی اعتمادی در جامعه است و امروز دشمن خود مشکل را ایجاد سپس بزرگ می‌کند و در داخل هم برخی به آن‌ها کمک می‌کنند.

نوروزیان با بیان اینکه علت خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران برخی سیگنال‌های غلط در داخل کشور بود، افزود: باید دشمن بداند که این مردم در دوران جنگ و بعد از آن با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند، اما از آن شرایط با سربلندی و عزت عبور نمودند و امروز هم از این مشکلات عبور خواهند کرد.

وی گفت: اما عبور از بحران و بیش از همه از جنگ روانی و تبلیغاتی سنگین دشمن، نیازمند همدلی و همراهی مردم و مسئولان و تزریق اطلاعات و آگاهی بخشی به مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در کشور وقتی می‌شود از دولت انتظار حل مشکلات داشت که همه بخش‌ها دولت را همراهی کنند حال آنکه برخی راه افتاده و در راستای تضعیف دولت عمل کنند دولتی که با مشکلات متعددی مواجه است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها تاکید کرده و می‌کنند که به این مجموعه کمک کنید.

اگر همه باهم باشند تحریم های آمریکا دوام نخواهد آورد

نوروزیان گفت: اگر با هم باشیم و دعوا‌های درون خانواده را برای وقتی دیگر نگه داریم تحریم‌های آمریکا که خود در شرایط مناسبی نیست خیلی دوام نمی‌آورد، زیرا خود وزیر خزانه داری این کشور که محور پیاده سازی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است امروز با سیاست‌های ترامپ موافق نیست.

وی افزود: در این میان فشار‌هایی که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با روی کشور و مردم بود شرایط امروز به هیچ وجه قابل قیاس با آن زمان نیست، اما فضای روانی و جنگ تبلیغاتی کنونی بسیار سنگین است و این انبار‌های احتکار امروز در عین آنکه بخشی ناشی از سوء تدبیر و سودجویی عده‌ای است بیشتر ناشی ازجنگ روانی است و آن زمان با وجود شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی و معیشتی یک مورد از این انبار‌های احتکاری را نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز باید همه ما فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همراهی و همگامی همه بخش‌ها با دولت برای رفع مشکلات ومدیریت فضای موجود را مبنای عمل قرار دهیم و در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام // ف. ک
برچسب ها: استانداری ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار