موهبتی گفت: ۳ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه‌ برای پرداخت بدهی‌ها در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است تا مطالبات کاهش یابد.

کاهش مطالبات حوزه سلامت با اوراق بهادارطاهر موهبتی‌ مدیر عامل‌ سازمان بیمه سلامت‌ در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اختصاص ارز به شرکت‌های بیمه‌گر به جای تولیدکننده‌ داخلی، اظهار کرد: تخصیص ارز به صندوق‌های بیمه‌گر به جای شرکت‌های تولیدکننده‌ داخلی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است، به این صورت که یارانه به وزارت بهداشت و شرکت‌های بیمه‌گر داده شود.

وی ادامه داد: اختصاص ارز به صندوق‌های بیمه‌گر در مجلس موافقان و مخالفانی‌ دارد که البته در اینجا باید بگویم که ما چنین تجربه‌ای در گذشته داشته‌ایم و سازمان بیمه سلامت هر نتیجه‌ای را که دولت و مجلس تصویب کند، عملیاتی می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح استحقاق‌ سنجی در 538 بیمارستان به خوبی در حال انجام است و در سامانه جدید امکان هیچگونه‌ دخل و تصرفی برای افراد وجود ندارد.

صرفه جویی در هزینه‌های بیمه سلامت با اجرای طرح همپوشانی بیمه‌ها

مدیر عامل‌ سازمان بیمه سلامت‌ گفت: خوشبختانه با اجرای طرح همپوشانی‌ بیمه‌ها بسیاری از هزینه‌های بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا کرده است که می‌توان منابع مالی به دست آمده را صرف کارهای اولویت‌دار کنیم.

موهبتی یادآوری کرد: حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان از اوراق بهادار 3 هزار میلیارد تومانی که از اسناد خزانه‌ برای پرداخت بدهی‌ها در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است؛ قابلیت‌ نقدینگی‌ دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار