وزش باد همراه با گرد و غبار که میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را روزگذشته به ۱۴ برابر حد مجاز رساند امروز فروکش کرد.

ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت :حداکثر سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت ۶۸۳ هزار و ۹۷۰ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۴ برابر حد مجاز گزارش شد.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این مدت با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زهک به ۸۰۰ متر و در زابل به هزار متر کاهش داد.

به گفته کارشناس هواشناسی تاسه شنبه وزش باد قابل توجهی نخواهیم داشت چهارشنبه تا اوایل هفته آینده مجدد باد و گردوخاک باشدت کمترنسبت به سه روز گذشته انتظار می‌رود.

باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال سیستان و بلوچستان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار