مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در توقف کمک به آنروا و بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را معرفی «واقع‌گرایی» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دور گولد، مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به توقف کمک آمریکا به آژانس آوارگان سازمان ملل متحد مسئول مراقبت از آوارگان فلسطینی و بسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن گفت اقدامات رئیس‌جمهور آمریکای معرفی واقع‌گرایی است.

او افزود: ما از مشکلات فلسطینی‌ها خوشحال نیستیم. برای ما بهتر این است که این مسائل اتفاق نیافتند و ما بتوانیم مذاکره کنیم و به توافق برسیم. بسیاری از این‌ها مجازاتی هستند که خود فلسطینی‌ها بر خود روا داشتند. آن‌ها می‌دانستند که اگر بخواهند در دیوان بین‌المللی کیفری بازی کنند، قانونی در آمریکا وجود دارد که در ۲۰۱۵ تصویب شد. این قانون می‌گوید این کار برای دفاتر آن‌ها در واشنگتن پیامد خواهد داشت. مبدع آن دونالد ترامپ نبود بلکه قبل از آن انجام شد.

مشاور نتانیاهو اضافه کرد: آنچه که رئیس جمهور ترامپ انجام می‌دهد، معرفی واقع‌گرایی است. باور نکنید که پنج میلیون آواره (فلسطینی) بتوانند به اسرائیل بازگردند. این اتفاق روی نخواهد داد. وقتی که شما این تبلیغات را شروع می‌کنید، هرگز درباره راه حل مذاکره نخواهید کرد.

گولد درباره طرح تشکیل «دو دولت» نیز گفت: دولت فلسطینی مرا نمی‌ترساند. من نمی‌خواهم شعار دهم. ما باید بنشینم و راهی برای خروج بیابیم. ما اکنون بازیگران منطقه‌ای جدید داریم که می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای برعهده گیرند. من از کشور‌های عربی حرف می‌زنم. مسئله توسعه تاسیسات برای غزه مطرح است که می‌تواند در سرزمین‌های مستقل فلسطینی در نوار غزه باشد.

او افزود: جامعه بین‌المللی نباید درباره ما قضاوت کند و انتظارات فلسطین از اسرائیل درباره رها کردن همه سرزمین‌های تصرف شده در جنگ «دفاع از خود» در ۱۹۶۷ را تقویت کند، بلکه باید با واقع‌گرایی برخورد کند!

مشاور نتانیاهو در ادامه این مصاحبه گفت خاورمیانه کاملا با مشکل روبرو است. من می‌توانم بگویم از زمان کمپ دیوید با مصر تا به حال طرح صلح موفقیت‌آمیز آمریکا را نداشتیم.

دور گولد درباره تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» در کنست نیز گفت: من فکر می‌کنم این قانون برای این است که مشخص کند اسرائیل موطن ملی مردم یهود است و به همین جهت وضع شد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری که «آیا شما می‌گویید یک پنجم جمعیت اسرائیل که فلسطینی هستند باید بر اساس این قانون اسرائیل را ترک کنند» گفت: من این را نگفتم. من نگفتم که آن‌ها باید بروند. این کشوری برای مردم یهودی است و برابری را برای دیگران که در آنجا زندگی می‌کنند، فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

مصاحبه مشاور ترامپ با الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار