نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با تحریم و جنگ روانی برای ما مشکل درست کنند، اما به نتیجه نمی رسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله علما ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با تحریم و جنگ روانی برای ما مشکل درست کنند، اما به نتیجه نمی رسند.

وی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 30 سال از جنگ می گذرد، اما شهدا هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهند.

وی ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمن را عامل اقتدار امروز ایران خواند و اظهار کرد: اینکه آمریکایی‌ها با ما دشمنی کرده و تحریم‌های سخت را برقرار می کنند، ناشی از قدرت ایران است.

امام جمعه کرمانشاه به تاثیرگذاری ایران در منطقه و جایگاه آن به عنوان یک ابرقدرت اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش می کنند با تحریم، دروغ و جنگ روانی برای ایران مشکل درست کنند، اما به نتیجه نمی رسند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور جنگیدند تا به آرامش و آسایش برسیم، عنوان کرد: درس مقاومت در وجود ملت ایران نهادینه شده، پس دشمنان کاری از پیش نمی‌برند.

آیت الله علما تصریح کرد: دشمن نمی‌‌خواهد ملت ایران به جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برسد، اما توانی برای جلوگیری از این را ندارد.

وی در ادامه به تعداد کم نیروهای امام حسین(ع) در مقابل کفر درکربلا اشاره کرد و گفت: نیروهای جبهه حق درکربلا 72 نفر بودند که در مقابل 30 هزارنفر و بنا به برخی روایات تا 90 هزار نفر نیروی دشمن ایستادند، در این نبرد امام حسین(ع) به فکر موازنه نیروها نبودند، بلکه به فکر جلوگیری از تحریف اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: در شرایط کنونی نیز استکبار با تمام امکانات و تجهیزات هجمه های خود را علیه این نظام انجام می‌دهد، اما ما ایستاده‌ایم.

وی بابیان اینکه اسلام حق و منطق است و نمی شود با این دو وارد نبرد شد، اظهار کرد: رضاخان در ایران، صدام در عراق و استکبار در یمن با برهم زدن مراسم عزاداری محرم در تلاش بودند تا اسلام را محو کنند، لذا از آنجایی که اسلام دین حق است، درکارشان موفق نشدند.

آیت الله علما اضافه کرد: تاکنون جنگ های بسیاری در دنیا رخ داده و جمعیت های میلیونی در این جنگ ها کشته و فراموش شدند و تفکرات آنها نیز محو شده، اما 30 سال از جنگ تحمیلی می گذرد و شهدای ما و تفکر آنها زنده است، چراکه یک دفاع مقدس با محتوا داشتیم.

وی رمز ماندگاری قیام امام حسین(ِع) را محتوای این قیام عنوان کرد و افزود: باید سعی کنیم تا محتوای اسلام زنده، باقوت و قدرت باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآورشد: اگر اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محتوا نداشت، دنیا ما را بلعیده بود. در این راستا اگر نقطه ضعفی در کشور داریم، ناشی از عدم مدیریت ها است

 

 

انتهای پیام/د

شهدا هنوز زنده‌اند و به ما درس و پیام مقاومت می‌دهند

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.