ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان مهرماه سالجاری در کویته پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد رفیع سلطانزاده مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراودات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرز‌های طولانی استان و بر اساس اجلاسیه‌های مشترک فی مابین مقامات عالی دو کشور مهرماه امسال ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کمیته را توسعه مبادلات مرزی، رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: تا کنون از ۵ کمیته مشترک مرزی برگزار شده ۳ کمیته در زاهدان و ۲ کمیته در کویته پاکستان برگزار شده است.

سلطانزاده درپایان به میزان صادرات استان به کشور پاکستان در ۴ ماهه سالجاری اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع ۱۹۲ میلیون دلار کالای صادر شده در این بازه زمانی ۱۰۷ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به پاکستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان ۹۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که خود ظرفیت بزرگی در بحث تجارت و مبادلات مرز‌ی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

انتهای پیام/پ

تجارت و مبادلات مرز‌ی با پاکستان

برچسب ها: تجارت ، صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار