معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری کرمانشاه گفت : بهبود فضای کسب و کار چپ و راست نمی‌شناسد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری کرمانشاه گفت : نامناسب بودن فضای کسب و کار راست و چپ و قوه قضاییه و مجریه و مقننه نمی‌شناسد، بلکه مربوط به مجموعه حاکمیت است و باید برای اصلاح آن کاری کرد.

وی : بهبود فضای کسب و کار چپ و راست نمی‌شناسد و فقط هم به یک قوه نیست و همه باید برای بهبود این فضا تلاش کنیم.

وی یکی از راهکارهای بهبود فضای کسب و کار را تمکین به قانون خصوصا در شرایط حساس کنونی دانست و عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا از این تجربه موفق برای بهبود فضای کسب و کار خود استفاده کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نظرسنجی از بخش خصوصی برای تعیین شاخص‌های فضای کسب و کار بهترین راه است، افزود: در نهایت این بخش خصوصی است که باید برایند اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار را ببیند.

حاتمی خاطرنشان کرد: برای بهبود فضای کسب و کار بهتر است چند شاخص مهم را برای هر دستگاهی تعریف کنیم و عمده تمرکز را بر روی اصلاح این شاخص‌ها قرار دهیم.

وی الکترونیکی شدن فرآیندها را نیز برای بهبود فضای کسب و کار استان موثر خواند و اظهار کرد: در سال 93 کرمانشاه پایلوت استان مجازی بود و اکنون نیز باید این طرح را به روز کنیم.

علی محمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز اشاره‌ای به وضعیت فضای کسب و کار کشور و استان کرمانشاه داشت و گفت: سال 2006 ایران جایگاه 108 جهان را از نظر بهبود فضای کسب و کار داشت و این جایگاه در سال 2018 به 124 رسیده است.

وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز طی 13 فصل اخیر مطالعاتی روی فضای کسب و کار صورت گرفته که بهترین وضعیت را در پاییز سال 95 با جایگاه هفتم کشور داشتیم.

به گفته این مسئول، آخرین ارزیابی نیز مربوط به بهار امسال است که بر اساس آن در جایگاه 28 کشور قرار داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بی‌ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، دشواری تامین منابع مالی از بانک، رویه غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات، تولید و عرضه آزاد کالاهای غیراستاندارد و تقلبی و ... را از مهمترین مواردی اعلام کرد که فضای کسب و کار استان را نامناسب می‌کند.

محمدی یادآوری کرد: برای بهبود این فضا برای دستگاه‌های مربوطه راهبردهای عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است.

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه پایلوت استان مجازی بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.