مدیریت جهادکشاورزی تربت جام گفت: پارسال از هر هکتار باغات پسته این شهرستان یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم محصول به صورت خشک برداشت شد که این رقم در سال جاری به ۸۳۰ کیلو گرم رسید.

تولید پسته در تربت جام ۳۰ درصد کاهش یافتاصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: پارسال سه هزار و ۴۳۹ تن پسته خشک در این شهرستان برداشت شد که این مقدار امسال به ۲ هزار و ۴۰۸ تن رسید.

وی افزود: این در حالی است که سطح زیر کشت این محصول در تربت جام پارسال سه هزار و ۶۳۷ هکتار بود که در سال جاری با ۲۰ درصد افزایش به چهار هزار و ۱۰۲ هکتار رسید.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: افزایش شوری آب‌های زیرزمینی به دلیل خشکسالی، سرمازدگی، آفات و بیماری‌ها و نوسان دما از عوامل کاهش تولید پسته در این شهرستان است.  

خوشخو تصریح کرد: برای مقابله با آفت پسیل پسته استفاده از روش‌های بیولوژیک، کود و تغذیه مناسب، آبیاری به موقع و یخ آب زمستانی موثر است که در سال جاری با هدف مبارزه غیر شیمیایی در سطح هزار هکتار از باغات این شهرستان کارت زرد نصب شد.

وی با اشاره بهاشتغالزایی این محصول  گفت: اشتغالزایی این محصول از مرحله کاشت، داشت و برداشت ۱۵ نفر روز در هر هکتار است.  

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: با هدف صرفه جویی در منابع آب ۲ هزار هکتار از باغات پسته این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت می‌شود.

خوشخوبا اشاره  به باغات الگویی این شهرستان افزود: در سال جاری بیش از ۳۰ هکتار از باغات این شهرستان به صورت الگویی به تولید پسته اختصاص یافته است.

وی گفت: سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در تربت جام تولید می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج
 

کاهش تولید پسته در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.