روانشناس بالینی گفت: با تحقیق و بررسی روی افراد سالم و سازگار مشخص شده است که این افراد مهار هوشیار و آگاهانه دزندگی را در اختیار دارند.

افراد سازگار چه ویژگی هایی دارند؟سحا زمزم  روانشناس بالینی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: منظور از سازگاری  مجموعه ای از رفتار ها  واکنش های عاطفی و  شناخت هایی است  که مطلوب سالم  و انطباقی تلقی می شود و ناسازگاری  یا آسیب روانی  به آن دسته از اعمال  و افکاری اشاره دارد  که نامطلوب  نا سالم و ناموثر است.

وی ادامه داد: آسیب های روانی  قابل درمان است  و عدم درمان آن ها به خاطر باورهای غلطی است که در مورد ان ها داریم هرچه بیشتر در مورد سلامت  روان سالم آگاهی داشته باشیم  سعی ما بر انطباق  با رفتارهای  سالم بیشتر خواهد شد و احساس  رضایت بیشتری در جامعه  و در ارتباط با سایر افراد داشته باشیم.

زمزم گفت:  متخصصان  روان با تحقیق  بر روی افراد سالم  و سازگار  به این نتیجه رسیدند که افراد سالم به طور  کلی در  چند ویژگی مشابه هستند آن ها  مهار هوشیار  و آگاهانه  زندگی را در اختیار دارند  و خودشان را با تمایمی نقاط ضعف  و قدرت خود پذیرفتند  و خودشان و جهان را  دوست دارند و علاوه بر  پرهیز از پریشانی و رویدادهای درد ساز انگیزه های مثبتی دارند.

 

وی گفت: آن ها هر لحظه  از زندگی قادرند خودشان را تغییر بدهند و در مقابل  دیگران بردبار هستند و می توانند با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنند .

 یک روانشناس بالینی گفت:  سلامت روان  یک رژیم درمانی  مربوط به خود دارد  و با کنترل  بسیاری از رفتارها  ناهنجارهای  می توانیم سلامت روانی  را به دست بیاوریم.

انتهای  پیام/ز

سلامت روان  یک رژیم درمانی  مربوط به خود دارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.