مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: امسال ۳۷ مدرسه حاشیه جاده‌های استان برای عبور و مرور دانش آموزان، ایمن سازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: امسال ۳۰ مدرسه به صورت آموزشی و هفت مدرسه به صورت فیزیکی برای عبور و مرور دانش آموزان در روستا‌ها ایمن سازی می‌شود.
وی افزود: ایمن سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی شامل نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت‌های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب‌های آموزشی و توزیع جلیقه‌های شبرنگ میان دانش آموزان همراه می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال ایمن سازی مدارس استان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های ایمن سازی آموزشی هر مدرسه بیش از ۲۰ میلیون ریال و ایمن سازی فیزیکی ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار صرف می‌شود.
گفتنی است: بیش از ۱۹۰ مدرسه روستایی خراسان شمالی با ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه جاده‌ها استقرار دارند و تاکنون مدارس زیادی زیر پوشش طرح ایمن سازی قرار گرفته اند.
انتهای پیام/آ


۳۷ مدرسه حاشیه جاده ایمن سازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.