به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، آمریکا برای مقابله با ابرقدرت شدن چین بر این کشور فشار‌های سیاسی وارد می‌کند.

اسپوتنیک: آمریکا بعد از جنگ تجاری به جنگ سیاسی با چین روی آورده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،الکساندر لومانوف، کارشناس موسسه خاور دور روسیه اعلام کرد: تسلیم نشدن چین در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که می خواهد مانع از تبدیل شدن چین به یک ابرقدرت در حوزه فنآوری های بالا شود موجب شده است تا آمریکا از هر بهانه ای برای اعمال فشارهای بیشتر بر چین استفاده کند. از همین رو ما شاهد تشدید یک جنبش ضد چینی به بهانه دفاع از حقوق بشر در منطقه خودگردان ایغور در منطقه سین کیانگ چین هستیم.

لومانوف گفت: این یک نمونه عالی است که چگونگی تبدیل شدن نبرد اقتصادی را به یک جنگ سیاسی نشان می دهد. همچنین حتی اگر دولت آمریکا در شرایطی خاص مسئله تبت را هم بیان کند من متعجب نخواهم شد. یک کارشناس سیاسی چینی کمپین راه اندازی شده توسط واشنگتن به بهانه دفاع از حقوق بشر در سین کیانگ را مداخله در امور داخلی کشورش دانست.


بیشتر بخوانید: تحریم‌های آمریکا علیه چین این بار به بهانه نقض حقوق‌بشر!


این کارشناس تاکید کرد آمریکا هرگز روند مداخله در مشکل سین کیانگ را متوقف نمی کند. هدف آنها شوراندن قومیت های چین علیه یکدیگر، مداخله در سیاست قومی و مذهبی و تلاش برای ایجاد اختلاف و تضعیف چین است. مشکل دریای چین شرقی جنگ تجاری و بهانه مشکلات حقوق بشر در سین کیانگ بخشی از راهبرد آمریکا در قبال چین است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار