امام جمعه و فرماندار شاهرود و نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی با صدور پیام مشترکی درگذشت عالم فرزانه آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفتند و پنج شنبه را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء

رحلت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق امام و رهبری روحانی جلیل القدر حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی (قدّس سرّه) که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس ، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود، موجب تأسف و تأثر وافر گردید.
ایشان عالمی ساده زیست، نیک اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگر‌های متعدد سیاسی ، علمی و فرهنگی و احقاق حقوق حقه مردم ولایتمدار شهرستان شاهرود خدمات فراوانی عرضه داشتند.
آن عالم برجسته که از جمله علمای معظم و عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان به شمار می آمدند و سال های بسیار کرسی درس خارج فقه را اداره مینمودند ، عمر مبارک خود را درخدمت به مولا و سرور خود حضرت بقیه الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء)، اعلای کلمه الله و ترویج معارف حقه اهل البیت (علیهم السّلام) سپری نمود و با نشر و ترویج و تدریس کتب ارزنده فقهی و اصولی که نشان از دقت و امعان نظر و تحقیق عالمانه آن فقید سعید می‌باشد به حوزه‌های علمیه خدمت فراوان نمودند.
خوشا به سعادت ایشان که در ماه محرم مهمان سفره ملکوتی حضرت سیدالشهداء و اصحاب و انصار آن حضرت شدند.
این جانبان، درگذشت یار دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدّظله العالی» و آن عالم ربانی، استاد حوزه علمیه و روحانی مبارز را به محضر مقام معظم رهبری، علمای معزز و طلاب گرامی، ملت شریف و بزرگوار ایران، به ویژه مردم شهید پرور و متدین شهرستان شاهرود و به خصوص بیت معزز ایشان و بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده به همین مناسبت روز پنج شنبه 22 شهریور مصادف با سوم محرم را عزای عمومی اعلام می داریم ، از درگاه خداوند متعال برای روح آن مبارز نستوه، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت می‌نماییم.

عباس امینی امام جمعه شاهرود

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی

محمد کرم محمدی فرماندار شهرستان شاهرود

آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان، صاحب کرسی درس خارج فقه و از علمای سرشناس کشور در فقه و کلام، بامداد امروز بر اثر عارضه قلبی در شاهرود دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام / گ

جزئیات اعلام عزای عمومی در شاهرود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.